ספירולינה טרייה למערכת חיסון בריאה

ספירולינה טרייה למערכת חיסון בריאה - Algaecor  spirulina
מחקרים רבים מצביעים על קשר בין צריכה של ספירולינה למניעת הדבקה, האטה והקטנת היכולת של ווירוסים לפגוע בגוף. בעשר השנים האחרונות נחקרו השפעות רבות של הספירולינה על האטת קצב ההתרבות של ווירוסים מסוג הרפס, שפעת' HIV ,האטת קצת ההתרבות של הווירוסים בגוף מאפשרת למערכת החיסון לפעול בצורה קלה יותר עם התפשטות הווירוס בגוף. במילים פשוטות  צריכה של ספירולינה תסייע לגוף לקצר את משך הזמן של מחלה והקלה בחומרה שלה.

מחקרים נוספים מצביעים על השפעה רבה יותר משמעותית לספירולינה טרייה על פני אבקות וספירולינה שעברה עיבוד /ייבוש.
כדי להבין איך עוזרת הספירולינה לפעילות המערכת החיסונית יש להבין קודם כל איך
פועלת מערכת החיסון בגוף.

איך פועלת מערכת החיסון?
כולם מדברים על החשיבות הגדולה שיש לשמירה על המערכת החיסונית- הסיבה לכך היא שהמערכת החיסונית היא זו ששומרת על הגוף למנוע  חדירה של פולשים חיצוניים מזיקים כמו חיידקים, נגיפים, פטריות וטפילים שונים ומגינה על הגוף כאשר קימת חדירה שלהם או כאשר יש בגוף תאים סרטניים פעילים.

מבין 60 טריליון התאים שמכיל גוף האדם -תאי מערכת החיסון מונים 20 מיליארד.
המערכת החיסונית פועלת ביחד עם מערכות נוספות בגוף כמו העור שמהווה גם מחסום פיזיולוגי מפני חדירה של חומרים זרים וכמו מערכת הנשימה שמשחררת מזהמים שחדרו לגוף דרך הנשימה באמצעות ריר ושיעול.

נהוג לחלק את המערכת החיסונית לשתי תת מערכות: מערכת חיסון מולדת ומערכת חיסון נרכשת. שתי המערכות שונות אחת מהשנייה אך פועלות יחד ותלויות אחת בשנייה.
מערכת החיסון המולדת קיימת בגוף עוד לפני הלידה ומסייעת לגוף להבחין בין תאים עצמיים לבין תאים זרים.

מערכת החיסון הנרכשת פועלת באמצעות תאי דם לבנים שמחולקים למספר תפקידים. המערכת מתפתחת יחד עם הגוף ומתאימה אותו לחשיפה לחיידקים /ווירוסים. זו מערכת שזוכרת תהליכי חיסון קודמים שמאפשרים לה להתגונן מפני תוקפים חדשים.
כשמדברים על מערכת החיסון נוהגים לכלול את כלל הגורמים בגוף ובמערכת הדם הלבנה שתפקידם לזהות ולאתר את המזיקים הזרים וגם את כל האיברים והמערכות שאחראיות על ייצור כדוריות הדם הלבנות כמו  – מח העצם, מערכת הלימפה, הכבד וכד'
.
מה צריך לספק לגוף כדי לשמור על מערכת חיסון חזקה ובריאה?
מערכת החיסון שלנו צריכה שלל של רכיבים שאת כולם ניתן לצרוך באמצעות המזון שלנו: חלבונים שלמים שכוללים את כל חומצות האמינו שהגוף זקוק להם כדי לייצר גם נוגדנים וחלבונים חיוניים לתפקוד מערכת החיסון, וחומצות אמינו שאחראיות על התפקוד התקין של מערכת החיסון.

חומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6 שלהן תפקיד מרכזי בבקרה על תגובת הדלקת. ויטמינים שהמוכר שבהם בהקשר של מערכת החיסון הוא ויטמין C שדרוש לתפקוד התקין של תאי מערכת החיסון אך גם לויטמינים מקבוצה B חשיבות רבה והיעדרם בגוף פוגע בתפקודה של המערכת ומחליש אותה. גם לויטמינים הנוספים מסוג A, E, K D השפעה ותרומה לחיזוק המערכת החיסונית בתמיכה של מערכות מקבילות. למינרלים חשיבות גדולה לתפקוד התקין של המערכת החיסונית- בראשם הברזל שאחראי על תהליכי חמצון שבעזרתם מערכת החיסון משמידה את הגורמים המזהמים. אבץ גם הוא משמעותי לתפקודה התקין של המערכת החיסונית וכן מגנזיום וסלניום.

קרואטונואידים- בטא קרוטן - בטא קרוטן ונוגדי חמצון מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית ולעזור לה להילחם ברדיקלים החופשיים.
כלורופיל ופיקו ציאנין נוגדי-חמצון אנטי דלקתיים עוצמתיים שמפחיתים את רמות העומס המחמצן (ROS) ואת תהליך חמצון השומנים בדם. בנוסף הם מחזקים את מנגנוני פינוי הרעלים מהדם ומהגוף.

מחקרים מוכיחים: ספירולינה טרייה למערכת חיסון בריאה!
כשוויורסים , נגיפים, חיידקים פטריות וזיהומים מצליחים לחדור לגופינו המערכת החיסונית של הגוף נכנסת לפעולה על ידי ייצור מוגבר של תאי דם לבנים שבולעים ומפרקים את הגופים הזרים לגוף.
לספירולינה טרייה השפעה ישירה על הגברת קצב הייצור של תאי הדם הלבנים
  
לספירולינה הטרייה כלל הרכיבים הדרושים לגוף לשמירה על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. הספירולינה הטרייה ידועה ביכולתה לסייע למערכות הגוף השונות ששומרות גם הן על מערכת חיסון תקינה:
מערכת העיכול- מסייעת לגוף להיפטר מפסולת רעלים וזיהומים וכן לפלורה חיובית.
כבד- שאחראי על סינון הדם מרעלים וממזיקים.
מערכת הנשימה- שמסננת את החיידקים מהאוויר
העור-מגן בקו הראשון על הגוף מפני חדירת מזיקים מבחוץ.
מערכת הדם- מכילה את תאי הדם הלבנים ונוגדנים
מערכת נפשית- שינה איכותית, ואיזון נפשי מונעים סטרס שמהווה גורם מרכזי להחלשת המערכת החיסונית.
 
נסו עוד היום את האצה שתשמור על מערכת החיסון שלכם חזקה מתמיד.
משלוח חינם עד הבית.
 
 
 
 

מאמרים נוספים