איך לצלוח את תקופת החגים בשלום?

איך לצלוח את תקופת החגים בשלום? - SimpliiGood - ספירולינה

זה אולי ישמע קצת כמו קלישאה, אבל יש סיבה שבגללה כל שנה עולה לדיון מחדש נושא השמירה על הבריאות והמשקל במהלך החג. כולנו נאבקים עם זה - אפילו ספורטאי העלית יכולים להתפתות ולזלול עוגת תפוחים טובה או לא לשים לב ולזלול צנצנות דבש שלמות ושאר מוצרי דבש. חשוב לדעת שאין שום דבר רע בהתפנקות מדי פעם, אבל חשוב לא לתת לחגים שבפתח, לפגוע בהרגליכם הבריאים לחלוטין. כדי לסייע במשימה החשובה, ריכזנו פה כמה דרכים לשמור על תקופת החגים שתהיה חגיגית ומהנה, תוך שמירה על הערכים הבריאים לאורך כל הדרך.


לקום בתנועה בריאה

כבר בהתרוממות מהמיטה בבוקר, כדאי לשאוף להגיע לעשר דקות של פעילות מיידית. פירוש הדבר יכול להיות למצוא סרטון יוגה של 10 דקות לעשות (יש המון אפשרויות ביוטיוב), או לחילופין לעשות 10 דקות של מתיחות, ותרגילי ליבה אחרים, או לצאת לריצה מהירה או לדווש כמה דק על אופני הכושר. התחלת הבוקר בתנועה נותנת את הטון ליום בריא יותר, ומבטיחה שבכל מקרה שלא יהיה  לפחות עשיתם משהו!


להמשיך בארוחת בוקר בריאה

אם אתם מתכננים לצאת למסיבת ראש השנה במשרד או  בהמשך לארוחת החג הגדולה עם המשפחה האוהבת שלכם, התחילו את היום הכי בריא שאפשר. זה אומר ארוחת בוקר עמוסת חלבון, ירקות, סיבים תזונתיים ושומנים בריאים. דוגמה לאפשרות קלה? להכין שייק עם ספירולינה טריה פירות יער קפואים וקצת חלב שקדים וניל. ובנוסף חביתה עם ביצים (או קצת טופו) משולבת עם תרד, פלפלים ובצל בצד.

בצורה זו לא תגיעו מורעבים לאירוע תוכלו להיות רגועים ונינוחים וכמובן לא לרצות לאכול כל מה שעל השולחן.


לנסות להישאר בתנועה במהלך היום

בתקופת החגים בטח אחרי הקיץ החם והמייגע, מפתה לשבת בפנים עם המשפחה, לצפות בסרט חג או לרבוץ מול נטפליקס ולהשלים את הסדרות שכולם מדברים עליהם. אבל אחרי זמן מה, תתחיל הרגשת החיבור הפיזית לספה וחוסר מוטיבציה לקום ממנה. לכן מאוד חשוב לתכנן מראש כמה שיותר פעילויות שיאלצו יציאה מהבית- אם לטייל עם הכלב או עם תינוק  או לצאת לגינה לשחק עם באחיינים או אפילו לקבוע משחק כדורסל או כדורגל עם מי בבני המשפחה. התכנון מראש ישמור על המודעות ללו"ז תשמור על היכולת לקום מהספה.


תכנון מקדים חכם של הארוחות

ארוחת החג והמסיבות בשעות המאוחרות יכולות לשבש את כל המערכות של הגוף. תקופת החגים לא סתם מחייבת התייחסות מיוחדת. המעבר משבת לחג וליום חול, החופשים הארוכים מהעבודה והשהות הממושכת בבית גורמת לרוב האנשים לעלות במשקל בין 2-5 ק"ג בחודש. 

המעשה הנכון מבחינה תזונתית הוא לא לשמור את התיאבון לארוחה הגדולה ולא לאכול בין הארוחות- להיפך! דווקא הפיזור של אוכל ושילוב נכון של אבות המזון בין הארוחות יוכל לשמור על מערכת עיקול פעילה ולא מאומצת מצד אחד, וגם על תחושת שובע שתמנע אכילת יתר בארוחה אחת. 

שתייה מרובה לאורך כל היום חשובה תמיד וגם בחודש ספטמבר-אוקטובר עדיין חם. מומלץ לשלב שלגוני ספירולינה בין הארוחות או שייק פירות מרענן שתוכלו להקפיא ולאכול כחטיף בין הארוחות ולשמור על תחושת שובע וחיוניות לאורך זמן.


להקפיד על שנת לילה טובה

השעות המאוחרות של הארוחות ,הימים הארוכים לפני ששעון הקיץ מתחלף חזרה גורמים לנו להישאר ערים שעות רבות . מיותר לציין כי הגוף מתעייף וכדרך מוצא להתמודד עם העייפות המצטברת יש נדידה לעבר המקרר וארון החטיפים. אחת הדרכים למנוע את העייפות מצחיק ככל שזה ישמע – היא לישון! לא משנה כמה מאוחר הלכתם לישון בלילה חשוב מאוד שכשאתם כבר ישנים השינה תהיה של שש שעות רציפות לפחות. קחו את הזמן בוקר ותנו לעצמכם עוד שעה לשינה טובה. כמובן שאם יש אפשרות עדיף לנסות לא ללכת לישון מאוחר כמה ימים ברצף – ששבירת השגרה לא תהפוך לשגרה חדשה. נכון, נושא השינה היא נקודה כואבת אך קריטית לשמירה על אורח חיים בריא. גם כאן, התכנון הנכון של לוח הזמנים מראש יוכל לסייע לכם לשמור על הגבולות.


להקפיד ליהנות!!

כל עוד עונת החגים מבודדת לכמה שבועות בלבד של השנה, ואחריה חוזרים במהירות לשגרת האכילה / שתייה / אימון הבריאים.  חשוב לא למנוע מעצמיכם את ההנאות המיוחדות של החגים. כמה תמרים /פרוסת עוגת דבש לא ישברו אתכם. וגם אם תפספסו אימון אחד או שניים זה לא מה שיעשה את ההבדל. חשוב לזכור ליהנות ולא לעבור את החגים בהימנעות מכל מה שטעים – להיפך. 

המיקוד החשוב ביותר הוא איזון ומודעות. היכולת לעשות שימוש בספירולינה כדי לשמור על אורח חיים בריא, גם בתקופה המועדת לפורענות בשנה, היא פשוטה נגישה ונוחה. אז למה לא פשוט להשתמש בה?


מאמרים נוספים