בניית מסת שריר באופן בריא

בניית מסת שריר באופן בריא - Algaecor  spirulina

ישנם שלושה גורמים מהותיים המשפיעים על בניית מסת שריר:

1. אימוני כח

2. תזונה מתאימה

3. מנוחה

אם יצא לכם לעשות אימוני כח בעבר, לבטח זכורה לכם תחושת ה"שריפה" של השריר. האם יצא לכם לחשוב מה עומד מאחוריה?

למעשה בעת אימון נוצרים ברקמת השריר קרעים מיקרוסקופיים. לאחר האימון השריר בונה את עצמו מחדש בצורה שתגן עליו בעתיד מפני מאמץ דומה - כלומר לאחר מאמץ רב של השריר, הרצון הטבעי של הגוף הוא לבנות את הגוף כך שיהיה חזק יותר להבא ויוכל לעמוד במאמץ הנדרש. כך למעשה השרירים שלנו גדלים מאימון לאימון, ומסת השריר גדלה.

אנשים רבים מתאמנים ומצפים לראות את השרירים גדלים ולעתים חווים תסכול מאחר והציפיות גבוהות מן המציאות. הדברים לא זזים מהר כפי שקיווינו. אך ייתכן מאוד כי נשכחו במשוואה זו שני הגורמים האחרים החשובים לצורך בניית השריר: המנוחה והתזונה. 

תודו, איזה כיף זה לחשוב שאנחנו צריכים לנוח וייבנה לנו השריר, זה כמו לשבת ולצפות בנטפליקס ולקבל על זה כסף. אז כן! זכיתם בלוטו. בכדי שהשרירים ייבנו כמו שצריך, עלינו להקפיד על שעות שינה מספקות וכן על מנוחה בין האימונים. לא מומלץ לעשות אימון 7 ימים בשבוע. גם אם אתם מלאי מוטיבציה ובוחרים לעשות 5-6 אימונים מדי שבוע, גם כאן חשוב להקפיד לעבוד בכל אימון על קבוצות שריר שונות (כולל על סבולת לב ריאה), על מנת לתת לקבוצות השריר שעבדו באימון הקודם לנוח, ולאמן את קבוצות השרירים השונות לסירוגין.

מעבר לנושא האימונים והמנוחה, אין להזניח את נושא התזונה, שכן זה "הדלק" של כל התהליך הזה.

השריר למעשה בנוי מחלבון ולאחר שהוא "נהרס" בזמן האימון ורוצה לבנות את עצמו מחדש הוא זקוק לחלבונים זמינים. משום כך יש לאכול חלבונים הן לפני והן אחרי האימון.

פחמימות ושומנים גם הם דרושים בכדי לספק את האנרגיה הדרושה במהלך האימון ואחריו. על כן מומלץ לפנק את עצמנו בשייק עם פירות (=פחמימות), אגוזים (=שומנים) וכן ספירולינה טרייה (=חלבון). אולי תתעניינו לדעת שכאשר צורכים את השומנים ביחד עם הפחמימות זה מסייע באיזון רמות הסוכר בדם ומונע נפילת סוכר לאחר מכן.

להזמנת ספירולינה טרייה כבר עכשיו עד לביתיכם לחצו כאן

 


מאמרים נוספים