גולדן ברי וספירולינה טרייה - שילוב על

גולדן ברי וספירולינה טרייה - שילוב על - Algaecor  spirulina

אז על נפלאות הספירולינה הטרייה ולמה היא חיונית לתזונה היומיומית שלכם אתם כבר בוודאי קראתם, אבל הנה לכם מתכון משלב שהוא מכפיל כח בריאותי.

המתכון הוא פשוט מאוד, הכינו את השייק ספירולינה שלכם או קערת ספירולינה טרייה כפי שאתם אוהבים - אם חסר לכם רעיונות פשוט הוסיפו חופן של גולדן ברי למתכון , אין צורך לטחון אותם אלא פשוט כמו שהם.

מה זה גולדן ברי?

מעטים האנשים שמכירים את הגולדן ברי, המוכר בשפה העברית בשם "שלפח", שהוא צמח רב שנתי הנושא פרי צהבהב עד כתום שמקורו בארצות דרום אמריקה, שם הוא שימש במשך דורות רבים כמזון ובעיקר כרכיב חשוב מאוד עבור הרופאים המקומיים. את הגולדן ברי ניתן לזהות לפי גודלו הקטן, צבעו הבוהק וטעמו החמוץ-מתוק, ולצד אלו יש לו גם מספר רב של יתרונות בריאותיים שהופכים אותו למזון על שאותו כדאי להכיר ולאכול.

גולדן ברי הם גרגרי יער הגדלים בפסגות האנדים ומכונים גם אינקה ברי, גולדן ברי, שלפח, דובדבן אהבה ועוד.
וטעמם מתחיל במתיקות בחלל הפה אשר מתחלפת לגוון חמצמץ ומרענן.
גרגרי יער אלו הם "מזון על " ובטעם מעולה

גולדן ברי גדלים בגובה רב בפסגות הרי האנדים של פרו, גולדן ברי אשר נקראו בשפת המקום אינקה ברי שימשו שם במשך דורות רבים כמזוןן ובעיקר לריפוי עממי בידי ילידי המקום.

גולדן ברי \ אינקה ברי גדלים כתותי בר באדמות העשירות במינרלים באנדים הגבוהים.

הפירות של הצמח הזה עשירים במרכיבים תזונתיים רבים כגון: ברזל, סיבים תזונתיים, ויטמין C, נוגדי חמצון, חלבון, ויטמין B3, זרחן, סידן, בטא קרוטן ועוד רבים אחרים שבזכותם יש לפירות הצמח יתרונות בריאותיים רבים כל כך. את הפירות האלו ניתן לשלב בתפריט התזונה היומיומי בסלטי בריאות, עוגות, לחמים, ריבות, רטבים, שייקים ואף ניתן לייבש אותם ולהוסיף לתערובת פירות יבשים. את הגולדן ברי מגדלים בארצנו הקטנה באזור הנגב וים המלח וניתן לרכוש אותו ברשתות השיווק ובחנויות הטבע השונות כפירות יבשים. אין שום בעיה לאכול גולדן ברי באופן קבוע, אך יש להיזהר שלא לצרוך יותר מ-45 גרם ליום.

הגולדן ברי מכיל כמות גבוהה מאוד של נוגדי חמצון , הוא ידוע כבעל תוכנות אנטי דלקתיים ובכלל כמזון שכדאי מאוד לגוף שלכם לצרוך.

אז בפעם הבאה שלבו אותו בשייק ספירולינה או בקערת הספירולינה הטרייה שלכם

 


מאמרים נוספים