כיצד נעודד את ילדינו לאכול אוכל בריא?

כיצד נעודד את ילדינו לאכול אוכל בריא?

ההתפתחות המנטאלית והפיזית התקינה של ילדינו היא זו שתאפשר להם להסתדר באופן עצמאי בעתיד ולכבוש כל פסגה. לא ניתן להפחית בחשיבות התזונה הבריאה בגילאים מוקדמים, יש לכך חשיבות בהקשר של מניעת מחלות, יכולת ריכוז בלימודים ועוד. מצד שני, בגיל הזה הם לא בדיוק אומרים "אה, זה טוב בשבילי, אז אני אעשה את זה". האחריות מוטלת עלינו ההורים. אז איך אפשר להוליך אותם בכיוון הנכון, מבלי להיכנס לוויכוחים מיותרים ומבלי לבלות שעות במטבח? למי יש זמן לזה כשיש כל כך הרבה מפגשי זום להיכנס אליהם...

בין אם המטרה היא לעודד למידה או תזונה נכונה, התשובה היא תמיד אחת: משחק. ילדים אוהבים לשחק, הם סקרנים וחקרניים. הדרך הכי טובה לעזור להם לעזור לעצמם היא לתת להם דברים שיעזרו להם אך בצורה משחקית. כך למשל, לשנן חמש מילים באנגלית יכול להפוך למשימה מייגעת שמייצרת ויכוחים והתנגדויות. אך משחק כרטיסיות קליל שמספק חוויה של קירבה וזמן איכות - יענה גם על הצורך הלימודי וגם על הצורך הרגשי. 

באותו האופן מומלץ לעודד ילדים לתזונה נכונה דרך משחק. 

ניתן למשל להתייחס לצבעוניות של האוכל. מומחים רבים גורסים כי יש לאכול בכל ארוחה דברים בחמישה צבעים (לפחות). אז מה עושים אם הילד לא אוהב ברוקולי? ניתן להוסיף ערכים תזונתיים חשובים בקלות למנות רבות, דרך "צביעה" של האוכל עם ספירולינה טרייה. קחו למשל מיץ תפוזים וצפו בספירולינה מתערבבת בו וצובעת את כולו בירוק. הוסיפו לפירה סלק ו/או ספירולינה וצפו בצבעים משתנים. כך העניין הופך למשהו חוויתי ומהנה. בהמשך החוויה הפיזית והקלילות שאנו חשים לאחר אכילת אוכל בריא - הם כבר ישכנעו את הדרך לאכול דברים שטובים לו גם בעתיד. אבל זוהי נקודת התחלה מצויינת.

אז מה לעשות אם הילד אוהב רק גלידה?

גלידה גם אפשר ומומלץ לצבוע עם ספירולינה. למעשה טעמה של הספירולינה משתלב מעולה במאכלים מתוקים. כך הילד מקבל את הטעם שהוא אוהב, אך במקביל מקבל ערכים תזונתיים המסייעים להתפתחות. כמובן כי אין מדובר בתחליף לירקות, אלא בתוספת חשובה לצידם.