ספירולינה טריה בזמן ההריון?

ספירולינה טריה בזמן ההריון? - SimpliiGood - ספירולינה

כלל חשוב ומוסכם על רופאים וחוקרים ברחבי העולם, המקשר בין תזונה בריאה כבסיס לחיים בריאים ומאוזנים, מנחה כי לתזונה השפעות ישירות על שמירת המערכות החיוניות בגוף האדם וכן על מניעת חולי או טיפול בו.


בתקופת ההיריון השמירה על התזונה הבריאה חשובה באופן מיוחד. גוף האישה פועל לקראת קליטת והתפתחות העובר וכן לקראת שלב ההנקה שיגיע מיד בתום ההיריון. רקמות הרחם והשליה מתפתחות ואספקת הדם גוברת. מחקרים עדכניים מוכיחים את הקשר בין מצבה התזונתי של האישה בזמן ההיריון לאופן התפתחות התינוק ברחם וכן על ההשפעות המאוחרות יותר מחוץ לרחם, כמו הפעילות הקוגניטיבית, הנטייה להשמנה, קיומן של מחלות לב וכלי דם וכד'.


הרגלי האכילה, במידה והם מיוחדים (תזונה צמחונית / טבעונית, מיני אלרגיות למזון, בעיות עיכול או כל דיאטה אחרת), מחויבים בדיווח לצוות הרפואי שמלווה את ההיריון ואת קצב העלייה במשקל.


נקודת המוצא היא שההיריון והעובר יקבלו את כל הרכיבים החיוניים הנחוצים להם מתוך התזונה שתצרוך האישה במהלך ההיריון. במידה ויש חוסרים ברכיבים מסוימים הגוף יצרוך אותם ממלאים שנצברו בגוף האישה - מה שעשוי להוביל לפגיעה בבריאותה של האישה במהלך ההיריון ואו אחריו. האימרה הידועה כי בהריון האישה אוכלת בשביל שניים - לא מתייחסת לכמות האוכל אלא לסוג הרכיבים הנדרשים כעת לשמש גם את האישה וגם את העובר וההיריון.


בהריון יש לנשים חשקים שונים ויחס משתנה למזונות שנצרכו לפני וכעת הריח / האכילה שלהם תוכל לגרום לבחילה או רתיעה.


 שמירה על איזון של כל רכיבי המזון והכרתם מראש תוכל לוודא שלא ייווצרו חוסרים.


 ספירולינה טרייה למניעת צרבת ובחילות בהריון

לאורך היום חשוב לשמור על שגרה של ארוחות מסודרות (שלוש ארוחות עיקריות וארוחות ביניים)ומומלץ ולשלב בכל ארוחה סוגי מזון שונים. צרבות ובחילות, מהן סובלות נשים רבות בתקופת ההיריון, ישפיעו הרבה פעמים על היכולת שלהן לאכול ארוחות גדולות ותאלץ אותן לצרוך מזון יבש. לעיתים קרובות, צריכת סוגים מגוונים של מזון בארוחות קטנות ולעיסת המזון היטב, למרות התחושה הלא נעימה, יקלו לרוב על התופעות. למשקאות תוססים ואוכל מטוגן או שמן - לרוב תהיה השפעה לא טובה ולכן מומלץ להימנע מהם.

לאורך השנים מחקרים שבוצעו בנשים בהריון הראו כי לצריכת ספירולינה על ידי נשים בהיריון ונשים מניקות יש השפעה חיובית המסייעת להן בהתמודדות עם השינויים הרבים המתחוללים בגוף האישה בתקופות אלה, כמו העלאה של רמת האנרגיה ושמירה על הערנות בהיריון, חיזוק מערכת החיסון וסיוע במניעת צרבת – שממנה סובלות נשים רבות לאורך תקופת ההיריון.

צריכת 20 גרם של ספירולינה טרייה במהלך חודשי ההיריון תוכל להעשיר את הגוף בשלל יסודות תזונתיים איכותיים וכן לסייע בספיגתם הטובה והמהירה בגוף. 


חשוב לצרוך את הספירולינה הטרייה מספק בעל אישורים ותקנים רבים ולשמור על הספירולינה בתנאי הקפאה עד לשימוש בה כחלק משייקים בריאים וטעימים / כחלק מארוחת הבוקר במוזלי עם / בלי גרנולה, בפנקייק / פסטה ובשלל מתכונים נוספים.


ספירולינה קדרון גדלה בתנאי מעבדה קשוחים ומחמירים ביותר. בטבלייה של 20 גרם יש שפע של ויטמינים כמו A, B1, B2, C, E, K  בכמות הדרושה לצריכה יום יומית. בנוסף, מכילה הספירולינה גם מינרלים חשובים כמו ברזל, סידן, מגנזיום, סלניום, נחושת, אבץ, כרומיום, אשלגן, נתרן, זרחן ומנגן. 


בנוסף כוללת הספירולינה הטרייה גם אחוז גבוה ואיכותי של חלבון מלא, וצריכתה בשילובים של מתכוני שייקים בריאים שונים יכולה לאפשר את צריכתה גם עם מים / פירות / ירקות שונים ומגוונים.


ב-20 גרם ספירולינה טרייה יש כ-16 קלוריות בלבד,  מה שלנשים רבות בהריון מאוד משמעותי כשיקול בבחירת המזון לטובת שמירה על עלייה מבוקרת במשקל ולא ליצור עודף משקל. הספירולינה נחשבת כמסייעת לירידה במשקל.


הספירולינה הטרייה מסייעת במלחמה בעייפות

נשים רבות, במהלך ההיריון ובמיוחד בתקופת ההנקה, סובלות מעייפות גדולה. מסיבה זו לפעמים קיימת נטייה להרבות בצריכת שוקולד ומשקאות אנרגיה, קוקה קולה, משקאות הקפה / תה / קקאו השונים שמכילים כמות קפאין גדולה. הקפאין אמנם פועל בגוף כחומר מעורר, אך במהלך ההיריון תהליך הפינוי של הקפאין מגוף האישה איטי ובנוסף, כמו יתר רכיבי המזון, הוא עובר  לעובר דרך השליה, אך אין לעובר יכולת לפרק אותו.


מספר מחקרים מצאו קשר בין צריכת יתר של קפאין (מעל 150 מ"ג קפאין ליום) לבין הפלות, פגות ומשקל נמוך של התינוק בלידה. הקפאין, כחומר מעורר, מעלה את לחץ הדם, מאיץ את הדופק ועלול לפגוע בהרגלי השינה של האישה ושל העובר ברחם. 

תכולת הקפאין תלויה בסוג המשקה ובצורת ההכנה: ב-250 מ"ל של קפה פילטר יש כ-100 מ"ג קפאין, בנס קפה כ-65 מ"ג קפאין, בכוס תה כ-50 מ"ג קפאין ובפחית קולה כ-40 מ"ג קפאין.

לספירולינה השפעה גדולה בשמירה על הערנות באופן טבעי ובהגברת האנרגיה בגוף. כחלק משלל הוויטמינים והמינרלים והיכולת שלהם להיספג בגוף, זרימת הדם מומרצת ומשפיעה באופן חיובי גם על תחושת העייפות.


צריכת תוספים בצורת קפסולות או טבליות באופן קבוע אמנם חיונית ונחוצה אך עשויה להיות מאוד לא נוחה לפעמים. חלק מהתוספים מומלץ לצריכה בבוקר וחלק בשעות הערב. העיסוק הגדול בהרכבת תפריט מאוזן ובו זמנית לענות לחשקים ולצרכים שהגוף משדר דרך החושים יכול להיות מבלבל ומורכב.


 בנוסף, צריכת התוספים כרוכה גם בהוצאה לא מבוטלת של כסף שגם עליה יש לתת את הדעת, ולכן חשוב מאוד לכל אישה להכיר את הספירולינה הטרייה שיכולה להוות פתרון נפלא גם לחלק ניכר מצרכי הגוף, גם לסייע בספיגה של החומרים בגוף בצורה יעילה ומהירה וכמובן צריכתה חסכונית יותר ברמה הכוללת.


 חשוב מאוד לדעת

 ספירולינה היא מיקרו אצה ירוקה - כחולה המשמשת כמקור תזונה והיא בטוחה לשימוש בהריון. כמו כל מוצר מזון או תרופה, חשוב לקנות את הספירולינה אך ורק מספק מהימן ומוכר בעל תעודות ואישורי תקינה מחמירים.  

ספירולינה קדרון גדלה, נקצרת ונארזת בישראל בתנאים מבוקרים: מדי יום נלקחת דגימה לבדיקה מכל בריכות הגידול, וכמובן שמקור המים נבדק ומנוטר בקביעות. בדיקות אלו נעשות במטרה לוודא שהמים והספירולינה נקיים ממתכות כבדות, רעלנים, חומרי הדברה או זיהומים אחרים המאפשרות לה להכיל 100% ספירולינה טרייה – ללא כל תוסף, מתחלב או חומר משמר, תוך שמירה על כל הערכים התזונתיים.

הספירולינה הינה תוסף חיוני ומועיל. יחד עם זאת, צריכת ספירולינה אינה תחליף לתזונה סדירה, בדיקות תקופתיות סדירות, היוועצות סדירה ברופאים ו/או נטילת תרופות ותוספים לפי הוראת הרופא המטפל.


הזמינו כבר עכשיו ספירולינה טריה: 


מאמרים נוספים