ספירולינה טרייה להתמודדות עם עייפות!

ספירולינה טרייה להתמודדות עם עייפות! - Algaecor  spirulina
אחד מכל ארבעה אנשים בעולם המערבי סובל מעייפות! הכוונה לא למי שעשו "לילה לבן" או טסו בטיסת לילה, אלא לאנשים שעייפים רוב / כל הזמן גם בלי שיש לכך סיבה שקשורה ישירות למחסור בשעות שינה.
נשים סובלות מעייפות כזו בממוצע פי שניים מגברים ומחקרים מצביעים גם על קשר בין עייפות ובין גיל וסוג העיסוק. באופן כללי, ככל שמתבגרים יותר גם העייפות גוברת וככל שהעיסוק שבו נעסוק יהיה קשה / ארוך יותר ובמהלך שעות הלילה - הסיכוי לעייפות יגדל. עוד נמצא כי לאנשים הסובלים מדיכאון או מהפרעה נפשית יש סיכוי גדול יותר להיות גם עייפים כרוניים.
למרות כל אלה, רק ל-10 אחוזים ממי שיתלונן על עייפות תימצא לבסוף אבחנה רפואית שתסביר את הסיבה לעייפות. אצל הרוב מדובר בקוקטייל שלם של סיבות ותהליכים גופניים
ונפשיים, שבין היתר גורמים גם לעייפות.
 
בין האבחנות הקליניות שיוכלו להסביר עייפות:
שינה חסרה או שינה מוגברת, עד כמה שזה אבסורד - דווקא עייפות שנגרמת למי שישנים הרבה יכולה להעיד על דום נשימה בשינה.
מחלות כרוניות או קשות (כדוגמת טרשת נפוצה או סרטן), זיהומים למיניהם, מחלות לב וריאות, סוכרת, תזונה לא מאוזנת או חסרה, חוסר איזון הורמונלי וכד'. גם הריון כמובן מהווה סיבה מובהקת לעייפות בקרב נשים.
לצד זאת, כאמור, כל הגורמים הללו מהווים רק 10% מבין התלונות. רובם המכריע של הגורמים הוא - חוסר פעילות גופנית בסיסית, הפרעות אמוציונליות, אירועי דחק מתמשכים, סוציאליים או פסיכולוגיים, והפרעות שינה.
 
גורמים נפשיים לעייפות
אחד הגורמים המהותיים שמשפיעים על עייפות הוא מצב נפשי / פסיכיאטרי, אך למרבית המתלוננים על עייפות לא נמצאת סיבה קלינית ולרוב העייפות היא תגובה לדחק בחיי היום יום ולפעמים היא ביטוי פסיכוסומטי למציאות לא רצויה.
מרבית המחלות בתחום הנפש יגרמו גם הן לעייפות, כאשר בראשן דיכאון וחרדה, הפרעות אכילה, התמכרויות, דמנציה ומחלות שמחייבות שימוש בטיפול תרופתי שחלק מתופעות
הלוואי שלהן יגביר עייפות.
איך מאבחנים עייפות כרונית?
מכיוון שבמרבית המקרים העייפות היא ביטוי לתופעות שלרוב לא יאובחנו קלינית באמצעות בדיקות דם וכד', בהנחה שהעייפות היא מצב חדש שלא קשור למאמץ יתר, רופאים יבחנו האם קיימים תסמינים נוספים:
תחושה של ירידה בזיכרון, רגישות בבלוטות הלימפה, כאבי גרון / ראש / מפרקים / שרירים.
בדיקות דם יוכלו לזהות חוסרים ברכיבים תזונתיים חיוניים כמו ברזל / B,12 חלבון וכד', שיכולים להיות גורם לירידת אנרגיה. בנוסף בדיקות דם יוכלו לסייע בזיהוי מחלות זיהומיות וחוסר איזון הורמונלי.
איך ניתן לטפל בעייפות כרונית?
 גם אם יש אבחנה לסיבה שגורמת לעייפות וגם אם אין - בעייפות ניתן לטפל. קיימים סוגים שונים של טיפולים ואפילו שילוב של תרופות אנטיביוטיות ו / או קורטיזול. בנוסף קיימים טיפולים ייעודיים לטיפול בעייפות וכמובן מגוון של טיפולים משלימים. כדאי לשקול שילוב של טיפול פסיכולוגי או התנהגותי כדי לבטל השפעות דחק או סיבות נפשיות. בנוסף ובמקביל חשוב מאוד במיוחד במידה והתגלו חוסרים, לבחון את התזונה ולהוסיף / להוריד מזונות בתפריט היומי.
שילוב מזונות מעוררים, אנרגטיים ובריאים בתפריט היומי והפחתה במזונות רווי סוכרים או מזונות מעובדים תשפר מאוד את האיזון הגופני ותסייע לגוף לשמור על רמות האנרגיה הנחוצות לו.
הרבה מאוד אנשים שסובלים מעייפות נוהגים להרבות בשתיית קפה ומשקאות רוויים בקפאין. למרבה הפלא דווקא קפאין מעורר את בלוטות יתרת הכליה מה שמייצר מתח קבוע בגוף. בנוסף, בתום העוררות שהקפאין מייצר נוצרת עייפות שמגיעה אחרי שהוא מתפוגג וצריכה נוספת של קפאין היא אחת מהסיבות לבעיות בשינה.
מחקרים אחרונים מראים קשר הדוק בין צריכת ספירולינה טרייה לבין עלייה ברמות האנרגיה ושיפור הערנות הפיזית והמנטלית. כמו כן, נראה קשר משמעותי בין צריכת ספירולינה טרייה לבין שיפור ביכולות הזיכרון והריכוז לאחר הצריכה.
איך ספירולינה טרייה מסייעת לטיפול בעייפות?
ספירולינה היא מיקרו אצה כחולה - ירוקה הגדלה במים מועשרים במינרלים, שמאפשרים לה להיות אחד מהמזונות העשירים ביותר בטבע בערכים תזונתיים ובעלי יכולות ספיגה גבוהות במיוחד. כשהגוף שלנו מקבל בצורה זמינה ויעילה את הערכים התזונתיים הנחוצים לו, כל המערכות בגוף מתפקדות בצורה טובה יותר ופחות אנרגיה נדרשת מהגוף לטיפול בעיקול, בדלקות ומחלות.
וויטמינים חיוניים – K, E, C, 6B, 3B, 2B, 1B, A, מינרלים - כמו אבץ, מגנזיום וקלציום, וכמות נכבדה מאוד של ברזל, חלבונים מלאים הכוללים את כל 8 חומצות האמינו, שומנים טובים ועוד - כל אלה מסייעים לזרימת דם מהירה וטובה, אשר מייצרת נמרצות וחיוניות. בנוסף, סיבים תזונתיים ורכיבים שמסייעים לפירוק וספיגת רכיבים תזונתיים בגוף – מאפשרים פינוי אנרגיה זמינה בה הגוף יכול להשתמש לתפקודים אחרים.
נוסף על כך, מערכת החיסון מתחזקת ומשחררת את הגוף מהתמודדות מול נגיפים ודלקות שצורכת אנרגיה רבה, ומשפיעה על העייפות, משמע – את האנרגיה אותו פינה מההתמודדות יכול הגוף לנצל לטובת מטרות אחרות חיוניות.
שילוב של ספירולינה טרייה בשייק בארוחת הבוקר יסייע לשמירה על ערנות, חיוניות ורמות אנרגיה טובות של הגוף לאורך זמן ויסייע למערכות הגוף האחרות לפעול ביעילות, שתאפשר גם לשנת הלילה להשתפר ולסייע לטפל בבעיית העייפות הכרונית מהשורש!
 


 
 

מאמרים נוספים