ספירולינה טרייה לציפורניים בריאות וחזקות

ספירולינה טרייה לציפורניים בריאות וחזקות | Algaemor  spirulina

איך נשמור על הציפורניים והידיים בחורף?

למרות שהחורף מלווה בגשמים ורטיבות, אחת ההשפעות הברורות של מזג האוויר הקר הוא דווקא יובש. הימצאות במקומות ממוזגים ובקרבת חימום בשילוב מזג אוויר קר בחוץ גורמת לציפורניים להתייבש ולהיחלש ולפעמים להתפצל להיסדק ואף להישבר.

בנוסף הטמפרטורות הנמוכות משפיעות על זרימת הדם בגוף שהופכת איטית יותר מה שמלווה בצמיחת ציפורניים
איטית יותר.

רטיבות היא איננה לחות!

חשוב מאוד לסייע לגוף לשמור על העור והציפורניים בעזרת לחות. אחת מהטעויות הנפוצות היא לבלבל בין לחות לבין רטיבות. נכון, למיים תפקיד חשוב בהזנת הגוף ולמקלחות או אמבטיות מיים יש חשיבות בהזרמת הדם והרחבת הנקבוביות בעור אך על מנת לספק לעור את הלחות הדרושה יש לעשות שימוש בהזנה חיצונית. שמנים ותכשירים עשירים בלחות שישמרו על הציפורניים חזקות.

כדי לסייע לזירוז צמיחת הציפורניים חשוב לסייע לזרימת הדם ולשמור על תזוזת האצבעות – עיסוי לציפורניים ובעור שמסביבן עם שמן הזנה או רכיבים נוספים כפי שנפרט בהמשך מומלצים בנוסף להזנה עצמה גם בשל פעילות העיסוי החשובה.

יהודית לוי - נטורופתית ומפתחת מתכונים ,מתמחה באפיה ללא גלוטן ואוכל בריא ממליצה לעשות שימוש בספירולינה הטרייה למסכת הזנה לידיים ולציפורניים פעם בחודש ולמי שסובל מידיים יבשות, פצועות, רגישות, ציפורניים שבירות ומתפצלות, לחזור על הטיפול פעם בשבוע.

"חיזוק הציפורניים והשיער וטיפוח הידיים- אלו מהווים את המעטפת של הגוף והמהווים חיץ בן הפנים לחוץ, לכן נהנים מהזנה משני העולמות, כל ההמלצות האמורות להלן מתאימות לשימוש הן כטיפול חיצוני והן כמזון לאכילה ולהזנה פנימית:
בנוסף לטיפול החיצוני חשוב לצרוך את המזונות המכילים אבץ, בטא קורטן, ויטמין A ברזל, וויטמין C חומצות אימנו טובות ואנטי בקטריאליים ששומרים על מעטפת הגוף החיצונית, מערכת החיסון, מחזקים את הציפורניים ומונעים נשירת שיער.

צריך להזין את הגוף גם בלקיחה פנימית- אכילה של המזונות המכילים אבץ ויטמין E, בטא קרוטן ויטמין A, ברזל וויטמין C וויטמינים נוספים.

ערכים תזונתיים חשובים אלה מצויים בצורה עשירה ואיכותית בספירולינה טרייה ושילוב שלה עם שמן זית, דבש, לימון רק מוסיף.

השילוב בניהם במסכה חיצונית על כפות הידיים, תורם לספיגה טובה יותר של החומרים גם דרך העור וגם דרך מערכת בעיכול, כמובן שבאכילה אפשר לקבל ויטמינים אלו גם ממזונות אחרים, ( למשל: שקדים, גרעיני דלעת, עדשים, פרות וירקות טריים).

אבץ- הוא אחד המינרלים החשובים ביותר למעטפת החיצונית, לחזוק מערכת החיסון , טיפול בסדקים ופצעים בעור, חיזוק הציפורניים וטיפול בנשירה.

הויטמינים A, והנגזרת שלו בטא קרוטן וויטמין E חשובים גם הם להזנת העור, יציבותו, בריאותו והצערתו.
שמן זית - הוא בסיס מצוין למוצרי קוסמטיקה, הערבים משתמשים בו דורי דורות והוא מתאים מאוד לאקלים הישראלי
להל"ן מספר מסיכות המכילות כמויות גדולות של אבץ וויטמינים אלו ומומלצות לשימוש לשמירה על הציפורניים והידיים בחורף:

מסכת ידים ציפורניים:
 - 20 גרם ספירולינה טרייה
 - כף שמן זית כבישה קרה
 - כפית גדושה דבש דבורים טהור
 - סחיטה מ-ליים
 - 2 טיפות שמן אתרי לבנדר.
לערבב את כל החומרים לעיסה אחידה, לקרר שוב לכמה רגעים ולמרוח את המסה הקרה על הידיים, אפשר ורצוי לשים כפפות חד פעמיות להספגה טובה יותר. להשאיר לכ20- דקות לשטוף ידיים במים חמימים.

אפשר מראש לשפוך את המסה המוכנה לתוך כפפות לחלק את החומר בן כל האצבעות ואז להכניס את הידיים.