פרס משרד החקלאות

פרס משרד החקלאות - Algaecor  spirulina

שבוע שעבר (17-18-12-19) התקיימה וועידת ישראל לחקלאות העשירית במספר. הוועידה השנתית, היא האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות ומגזר ההתיישבות העובדת בישראל, המהווה זירת שיח רב תחומי ובמה לדיוני עומק על הענף.

הוועידה מפגישה בין שרים, ראשי משרד האוצר, ראשי בנק ישראל וראשי המשק בישראל, ראשי תנועת ההתיישבות, ראשי המועצות האזוריות, ראשי החקלאות והחקלאים המובילים בישראל, עיתונאים בכירים, פרסומאים, אנשי מדיה ויחסי ציבור, מנהלים בכירים ברשתות השיווק המובילות ובחברות מזון מובילות ועוד.
ועידת החקלאות 2019 ברוך דאך אצת ספירולינה טרייה

השנה, כמדי שנה, צוינו 100 המשקים המובילים בישראל. ובטקס מיוחד הוענקו לזוכים פרסים ייחודיים.

הקריטריונים לבחירה היו:
 *תוצרת איכותית וממותגת
*משק המשלב דור המשך
* חדשנות
*משק המשלב תיירות -יתרון


בין הזוכים היה גם ברוך דאך- מבעלי חברת אלג'ימור ייצרנית הספירולינה הטרייה. בדברים שנאמרו על הבמה בעת זכייתו:

בן 37, נשוי 1+, ממציא ויזם בתחום גידול וייצור מסחרי של מיקרו אצות מזה כעשור 

עם מעורבות במספר פרויקטים מובילים בארץ ובעולם.

בשנת 2013 הקים את AlgaeCore (מאוחר יותר AlgaeMor), שנחשבת כיום לחברה החדשנית ביותר בעולם בתחומה, והיחידה העוסקת במסחור ספירולינה טרייה בתעשיית המזון, כתחליף חלבון בר-קיימא. 

החברה מתמקדת ביישומים עבור ענף תחליפי הבשר וענף תחליפי החלב, שני מנועי הצמיחה המרכזיים בתעשייה בשנים הקרובות. כל יישומי הקצה מתבססים על שרשרת ערך שלמה ופורצת דרך בהשראת מודל תעשיית החלב בזכות נקודות הדמיון הרבות בין חלב טרי לספירולינה טרייה. 

תפיסה זו מקבלת היום יותר ויותר תמיכה, ודאך מוזמן להפיץ את הבשורה בכנסים וועדות שונות ברחבי העולם. לחברה שני מתקני ייצור כיום - באזור תל-מונד ובמושב פארן, והיא מתכוננת להקים את מפעל הספירולינה הטרייה הראשון בעולם בשנה הבאה, באזור הנגב. 

מוצרי החברה נמכרים בישראל, ארה"ב, אנגליה, סינגפור ובקרוב הולנד וגרמניה. במקביל נמצאים בחברה במגעים עם גורמי תעשייה ומובילי שוק מהגדולים בעולם המתעניינים מאוד בעשייתם.  

ייצור הספירולינה מתאים מאוד לאקלים ולתרבות המקומית, ומאפשר הגברת העצמאות של החקלאי המקומי בזכות האפשרות להשתמש באלמנטים טכנולוגיים ואוטומציה במקום עבודת כפיים אינטנסיבית, וכך להפחית הצורך והתלות במספר רב של עובדים זרים, תוך כדי הגברת הרווחיות ואף התחרותיות מול יצרנים מעולם שלישי. 

הגידול חסכוני מאוד במים, מתאים לתנאי המדבר, אינו מייצר פסולת, אינו מצריך שימוש בחומרי הדברה, מקבע פחמן מהאטמוספירה והינו המקור האיכותי, המאוזן והעשיר ביותר לחלבון.

לדברי ברוך במעמד הזכייה: "אני מודה מאוד לוועידה על הזכייה אך  מבקש לחלוק את הפרס עם כל צוות אלג'ימור שעובד איתי על פיתוח המוצר המופלא של הספירולינה מתוך אמונה כי יש בכוחנו לסייע לבריאות ולמניעת חוסר תזונתי בישראל ובעולם כולו"


מאמרים נוספים