תוצאות מחקרים: האם ספירולינה יכולה לעזור לשפר בעיות של מחסור בברזל ואנמיה?

תוצאות מחקרים: האם ספירולינה יכולה לעזור לשפר בעיות של מחסור בברזל ואנמיה? - Algaecor  spirulina

 

אנמיה או חוסר ברזל, יכולים להוות אבחנה מפחידה: ללא כמות מספקת של ברזל, הגוף שלך מתקשה לבנות ולייצר מחדש תאי דם אדומים אשר נושאים חמצן טרי לשרירים. זה לא אומר רק שלרוץ מרתון יהיה קשה יותר, זה אומר שגם להוציא את הכלב להליכה בבוקר עלול לגרום לך להרגיש עצבני ועייף.

מהי אנמיה?

"אנמיה יכולה לגרום לך להרגיש עייפות כרונית, לעכב את האימונים שלך וכן לגרום לתסמינים אקראיים יותר, כגון: עצבנות ולעתים קרובות לתחושת קור". כך כותבת סטייסי סימס, PhD, ב- ROAR, על פי הפרסומים. "השכיחות של אנמיה עולה בקרב נשים עקב איבוד דם חודשי במחזור. נשים ספורטאיות, נמצאות בסיכון גבוה לכך במיוחד, אולם זו לא מחלה שהיא ספציפית לנשים, כל אחד יכול לסבול מההשפעות הרעות של אנמיה.

סימס מציינת, כי אצל ספורטאים מחסור בברזל נפוץ יותר כיוון שהשימוש בברזל בגוף הוא אינטנסיבי יותר בשל הפסדים בזיעה, התמוטטות תאים אדומים במהלך פעילות גופנית, דימום פוטנציאלי במערכת העיכול ועליה בציטוקינים בנגרמת מדלקת מתמדת לאחר האימון.

מה תוכלו לעשות?

כיצד ניתן לרפא או להימנע מעייפות המבוססת על אנמיה? על ידי ווידוא כי הדיאטה שלכם עשירה בברזל. בחינת תוסף הברזל והשפעתו על ביצועי הנשים הספורטאיות הראתה כי אותן נשים, אפילו אלו שלא סבלו בהכרח מאנמיה, שיפרו את הביצועים שלהן כאשר הוסיפו ברזל לתזונה. בנוסף, בממוצע, נשים שקיבלו ברזל הצליחו לבצע תרגיל נתון תוך קצב לב נמוך יותר ויעילות גבוהה יותר.

עבור רוב האנשים, הוספת ברזל לתזונה היומית שלהם, התבצעה באופן מסורתי באמצעות צריכת בשר אדום. ברזל הרבה יותר קשה למצוא בצמחים, מה שמסביר גם מסביר מדוע אנשים צמחוניים הם בסיכון יתר לפתח אנמיה. אולם יש צמחים נהדרים עשירים בברזל זמין כגון: אצת הספירולינה.

כיצד ספירולינה מסייעת?

מנה אחת של ספירולינה SP2 טריה, מכילה 6.7 מיליגרם של ברזל - 39% של דרישת הברזל היומי שלכם. לצורך השוואה, במנה אחת של 85 גרם סטייק, יש רק 13% אחוזים של דרישת הברזל היומי. 

בשנת 2011, מחקר שבחן חוסר בברזל אצל קשישים וכיצד הוספת ספירולינה לתזונה היומית שלהם תשפיע על רמות הברזל שלהם הראה, כי ספירולינה עשויה לשפר את האנמיה ואת החיסון בקרב נבדקים מבוגרים יותר. גברים ונשים במחקר הראו תוצאות חיוביות בבדיקות דם בתוך 12 שבועות בלבד. 

אם אתה חושש שאתה עלול ללקות באנמיה, אכילת מזונות עשירים בברזל כמו ספירולינה היא התחלה מצוינת, אולם הקפד לראות רופא ולבצע בדיקת דם כדי לוודא שאין צורך בטיפול נוסף.


מאמרים נוספים