הספירולינה גורפת פרס בינלאומי - פלאפל ספירולינה

הספירולינה גורפת פרס בינלאומי - פלאפל ספירולינה - Algaecor  spirulina

פיתוח ישראלי חדש של פלאפל מבוסס על אצת ספירולינה, זיכה את מפתחיו בפרס בינלאומי

היצירה המעניינת והטעימה של צוות סטודנטיות לתואר שני בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, זכתה בפרס הראשון בתחרות הקונסורציום האירופי EIT-Food

ה- אלגלאפל (Algafalafel), פלאפל ראשון מסוגו המבוסס על אצת הספירולינה, פותח ע"י הסטודנטיות בטכניון במשך שנה שלמה במטרה לפתח חלופה חלופית להאכיל את אוכלוסיית העולם הגוברת.

מדענים צופים כי עד שנת 2050 ועם 9.8 מיליארד פיות להאכיל – צפוי להיות מחסור חמור בחלבונים.

במסגרת התחרות, הוצגו מוצרים חדשים שפותחו ממרכיבי מיקרו אצות (micro-algae) לצד תכניות עסקיות למסחורם.

את היצירה הזוכה, האלגלאפל, פיתחו סטודנטיות מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון: מיטל קציר, ירדן אבוחצירה-כהן, חני שקולניקוב, הילה טרזי ואינה נפומנישי. הסטודנטיות עבדו בהנחיית ד"ר מאיה דוידוביץ-פנחס, פרופ"ח אורי לזמס, ד"ר אבי שפיגלמן ופרופ"ח יואב ליבני.

המוצר שפתחו הוא פלאפל קפוא עשיר בחלבונים, בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון שהוא מוכן לחימום מידי.  הסטודנטיות שפתחו את המוצר הסבירו כי הוא פותח על רקע הגידול המהיר בצריכת המזון העולמית, הצורך במזונות עתירי חלבון והפחתת צריכה של מזון מן החי.

צוות השופטים ציין כי הסטודנטיות מהטכניון הציגו מוצרים איכותיים ובשלים מאוד, המוכנים לקראת יציאה לשוק.

האלגלאפל מועשר בספירולינה, שהיא למעשה אצה כחולה ירוקה המייצרת את המזון שלה על ידי פוטוסינתזה ללא פחמן אורגני חי. גידול הספירולינה מצריך הרבה פחות אדמה ומים מאלו הנדרשים על ידי בקר או עופות, ולצד המגמה ההולכת וגוברת להפחתת צריכת מזון מן החי,
הספירולינה הופכת לאלטרנטיבה ידידותית לסביבה במטרה להאכיל את העולם.

אלגלאפל, פלאפל אצות ספירולינה צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון


מאמרים נוספים