למה כל כך מומלץ לצרוך ספירולינה טרייה בחורף

למה כל כך מומלץ לצרוך ספירולינה טרייה בחורף - SimpliiGood - ספירולינה

החורף הגיע השנה קצת באיחור אבל התגובות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות המשפיעות עלינו בחורף החלו כבר עם החזרת השעון אחורה.  כעת, עם בואן של הטמפרטורות הנמוכות הגשמים והרוחות ניתן לומר שהחורף כבר כאן ומלבד חיסוני השפעת החשובים, כדאי מאוד להיערך אליו גם ברמה התזונתית.

!כדאי לאכול ספירולינה טרייה בחורף

אחד המזונות המופלאים והיעילים מאוד לחיזוק מערכות הגוף החשובות כשבראשן מערכת החיסון וגם מערכת העצבים והעיכול היא הספירולינה הטרייה. האצה הכחולה-ירוקה שמכילה כמות גדולה מאוד של נוגדי חמצון וויטמינים ומינראליים איכותיים ועם יכולת ספיגה מהירה ויעילה מאוד בגוף מה שמאפשר לגוף להגיב במהירות וביעילות להשפעתה.

נכון, הספירולינה הטרייה נשמרת בטמפרטורה קפואה והדרך הטובה ביותר לצרוך אותה היא באופן ששומר על הטריות שלה וללא חימום- בחורף זה יכול להיות מעט מאתגר משום שההעדפה הטבעית היא לאכול מאכלים חמים ומחממים. ניתן לשלב את הספירולינה במיץ במקום בשייק ולהוסיף אותו לדייסות שונות וכן, גם בחורף כשהבית מחומם לפעמים ממש מתאים איזו גלידה או שייק קריר ומזין ושילוב של ספירולינה טרייה יכול בהחלט לשפר את הסיכויים שלנו לשרוד את החורף במינימום חולי ועייפות.

הספירולינה הטרייה עוזרת בשמירה על טמפרטורת הגוף

אחד ממשאבי האנרגיה הגדולים של הגוף הוא חימום הגוף והשמירה על הטמפרטורה של בגוף מאוזנת. כשהאקלים בחוץ קר הגוף נדרש למשאבי אנרגיה גדולים אותם הוא צורך ממאגרי המזון. הדרך הטובה ביותר לחמם את הגוף היא באמצעות הזרמת הדם והעברת החמצן במהירות לתאי הגוף. וכן לשחרר את הגוף ממשאבי אנרגייה גדולים שהוא נדרש להם בתהליך העיכול. 

שילוב של הספירולינה הטרייה עם מזונות משלימים שמסייעים להרחבת כלי הדם ולזרימת דם מהירה יסייעו לגוף להתחמם בקלות ולהתעכל בגוף בצורה יעילה ומהירה מה שישחרר לגוף מספיק אנרגיה פנויה וזמינה. 

מה יש בספירולינה הטרייה שחשוב בחורף?

בחורף אנו חשופים הרבה יותר למחלות ונגיפים בין היתר מהסיבה שאנו מצויים פחות בחוץ ולכן חשופים פחות לאוויר. ההמלצה הרווחת להשאיר כמה שיותר חלונות פתוחים בחורף נובעת בדיוק מהסיבה הזו אך בשל השימוש במזגנים לרוב זה לא מתבצע. הימצאות במקומות סגורים ומחוממים מסייעת לנגיפים להתפשט ולמחלות להתפרץ. 

אחת הדרכים החשובות להגן על הגוף ממחלות היא לחזק את מערכת החיסון ולהיפטר במהירות וביעילות מחיידקים ורעלים.

ספירולינה הטרייה מכילה ריכוז גדול של בטא קורטן המסייע לחיזוק מערכת החיסון

בטא-קרוטן, הנגזרת הטבעית של ויטמין A, המשמש כרכיב חיוני לחיזוק מערכת החיסון גם מפני שהוא  מגביר את תפקוד תאי הדם הלבנים וגם מפני שהוא נוגד חמצון עוצמתי.

 

בנוסף, הבטא-קרוטן חשוב להגלדה של פצעים ולשיקום ריריות פגועות בגוף, כמו במערכת העיכול והעור והוא מסייע לראיית לילה.

גוף בוגר זקוק ל1300 מיקרו גרם של בטא קורטן ביום. אותם הוא יכול לקבל ממזונות כמו גזר, כרוב, חסה, תרד, דלעת, עגבנייה, אספרגוס, עלי סלק, בטטה ופירות.

לשם השוואה בספירולינה טרייה לשם השוואה יש פי 25 יותר בטא קורטן מאשר בגזר שנחשב למזון עשיר בוויטמין A ובבטא קורטן.  ב 100 גרם גזר מכיל כ-8 מג בטאקרוטן שמתוכם נספגים בגוף רק 3 אחוזים. לעומת הערכים התזונתיים שיש בספירולינה הטרייה שנספגים כמעט במלואם בגוף ובמהירות.

שילוב של ספירולינה טרייה עם מזונות נוספים  יוכלו לספק את הכמות הדרושה לשמירה על הגוף בחורף.

פיגמנטים וויטמינים חשובים לניקוי רעלים

נוגדי חמצון נוספים חשובים שיש בספירולינה הטרייה בשפע, בנוסף לוויטמינים, A,B1,B2.B3.B6,C.E,K  ,שהופכים את הספירולינה הטרייה למזון על מתבססים על כמות גבוהה מאוד של הפיגמנט פיקו ציאנין שאחראי על הצבע הכחול  והוא מוכר כחומר אנטי סרטני עוצמתי במיוחד. ב- 20 גרם של ספירולינה יש מעל 600 מ"ג! וכלורופיל שאחראי על הצבע הירוק ועל העברת החמצן לדם. המבנה הייחודי שלו מסייע לו לסנן מהדם מתכות כבדות כגון כספית וכד' ולסלק אותן מהגוף.  הכלורופיל מסייע לחזק את התאים בגוף ולגרום להם להיות עמידים יותר לזיהומים.


איך מומלץ לשלב את הספירולינה הטרייה בתפריט בחורף?

הספירולינה אמנם נחשבת למזון מקרר לפי החלוקה ברפואה הסינית אך בשל יתרונותיה החשובים חשוב לדעת לצרוך אותה בחורף בשילוב מזונות מחממים. 

היות ואת הספירולינה הטרייה שותים לרוב בשייקים קרים ניתן ומומלץ לשלב במיצים סחוטים בחורף ופחות בשייקים קפואים. 

שתיית ספירולינה בוקר עם מיץ תפוזים או גזר סחוט תספק לגוף את כל מה שהוא צריך. במקרים מסוימים בעת מחלה וכד' מומלץ לצרוך כמות גבוהה יותר של הספירולינה. 

ניתן כמובן להמשיך לצרוך את הספירולינה גם בארטיקים שאמנם המינון של הספירולינה בהם הוא כרבע מהכמות בקפסולה אך לפעמים דווקא בחורף בשל החימום זה מאוד מתאים.

כדאי לצרוך את הספירולינה גם בשילוב בממרחים שונים – פסטו/וואקמולי (אבוקדו) וכד' ולאכול טרי. 

כדי לחמם את הגוף מומלץ לשלב מזונות מחממים מסוג דלעת, דלורית, גזר, בטטה, גזר לבן, כרישה קישוא, בצל, שום, אצות ים- בנוסף לפירות שבמקרה הזה ההמלצה שיהיו מבושלים אפויים או מאודים -תמרים, תאנים, ענבים, צימוקים, ליצ'י, אפרסמון , שזיפים, מישמש, גויאבה ופטל. מבין האגוזים מומלצים אגוז מלך, ערמונים, פיסטוק, קשיו, אגוז ברזילאי. 

ולעשות שימוש בעיקר בתבלינים המחממים כגון:  ציפורן, קינמון, הל, ג'ינג'ר, זרעי שומר, אניס, צ'ילי כורכום, בזיליקום, חילבה, אגוז מוסקט, פלפל שחור ולבן, פפריקה מתוקה, זרעי קימל, רוזמרין, זעפרן, כמו וכורכום.
דגנים מומלצים הם  קינואה, שיבולת שועל, תירס, כוסמת, אורז ( בעיקר כדייסה) אורז מלא. וקטניות שבראשון עדשים שחורים ואדומים, כל סוגי השעועית, אדזוקי, חומוס ופול.

חשוב מאוד לדעת

 ספירולינה היא מיקרו אצה ירוקה כחולה המשמשת כמקור תזונה צמחי והיא בטוחה לשימוש בהריון. כמו כל מוצר מזון או תרופה כך חשוב לקנות את הספירולינה אך ורק מספק מהימן ומוכר.  בעל תעודות ואישורי תקינה מחמירים.

Algemor    מגודלת נקצרת ונארזת בישראל בתנאים מבוקרים: מדי יום נלקחת דגימה לבדיקה מכל בריכות הגידול, וכמובן שמקור המים נבדק ומנוטר בקביעות. בדיקות אלו נעשות במטרה לוודא שהמים והספירולינה נקיים ממתכות כבדות, רעלנים, חומרי הדברה או זיהומים אחרים המאפשרים לה להכיל  100% ספירולינה טרייה– ללא כל תוסף, מתחלב או חומר משמר, תוך שמירה על כל הערכים התזונתיים

הספירולינה הינה תוסף חיוני ומועיל. יחד עם זאת, צריכת ספירולינה אינה תחליף לתזונה סדירה, בדיקות תקופתיות סדירות, היוועצות סדירה ברופאים ו/או נטילת תרופות ותוספים לפי הוראת הרופא המטפל.




מאמרים נוספים