למה ספירולינה כל כך חשובה לספורטאים

למה ספירולינה כל כך חשובה לספורטאים - SimpliiGood - ספירולינה

ספירולינה טריה - ההרכב האולטימטיבי לביצועים מצוינים

מאז שנות החמישים שמרה אצת ספירולינה על פופולריות הודות למעלות התזונתיות המופלאות שלה. הספירולינה (Spirulina), נחשבת למזון על – סופר פוד, והיא בין המזונות המזינים ביותר על פני כדור הארץ.

אצת ספירולינה נהדרת ומומלצת עבור כולם, אולם משחקת תפקיד מפתח בספורט, שכן כל פעילות ספורטיבית כוללת מעורבות פיזית אינטנסיבית. כדי לבצע את הטוב ביותר בכל ענף ספורט, המשתתפים צריכים להיות בכושר פיזי מיטבי והספירולינה תורמת לכך באופן משמעותי.

אחד הספורטאים הראשונים שקשרו את הצלחתם לאצת הספירולינה הוא לי אוונס –אתלט עבר אמריקאי. אלוף אולימפי (מקסיקו סיטי 1968) ושיאן עולם בריצת 400 מטר במשך כ-20 שנה. לדבריו על פי הפרסומים: "תזונת הספירולינה הביאה לשיפור האימון שלי, ספקה לי מהירות ושיפור בסיבולת, אשר אפשרו לי להביא את עצמי לשיא".

כיצד ספירולינה משפרת את ביצועי הספורט?

ישנם אלפי דוחות מדעיים שפורסמו אשר תומכים בעובדה כי גרם אחד של ספירולינה מעולה לעומת מזונות אחרים. יש לה ערך קלורי נמוך והיא עשירה בחומרים מזינים. בכך, היא מגדילה את האנרגיה עבור ספורטאים. הספירולינה אף מאיצה את הסיבולת, הזריזות והבריאות.

מייצרת תחושת שובע

ספירולינה מומלצת עבור ספורטאים ככלל וואתלטים  בפרטי, שכן היא משמשת תוסף יעיל אשר מונע תחושת רעב, מפחית את לחץ הדם ומונע עייפות. היא מצוינת עבור ויסות החומציות הפנימית של הגוף, ובעזרתה ספורטאים משיגים ביצועים טובים יותר.

עשירה בברזל ובאבץ

ספירולינה עשירה בברזל זמין ובכך פותרת את בעיית חוסר הברזל אצל ספורטאים, הנובע מאימונים אינטנסיביים שגורמים אף לעייפות השרירים. מחקרים הראו כי צריכת מתמשכת של ספירולינה מייצרת ברזל מוגבר בגוף אשר בתורו מוביל לכושר פיזי אופטימלי.

ההמוגלובין אשר מוביל חמצן מן הריאות לתאים מורכב מברזל והחוסר בו גורם אנמיה (חשש במיוחד בקרב ספורטאים).

אבץ אשר משחק תפקיד גדול בריח ובטעם המזון, משחק בנוסף תפקיד חשוב בתפקוד בריא של המערכת החיסונית (היעדר אבץ מוביל להתנגדות מופחתת לזיהומים) ומשליך על הביצועים הטובים בספורט.

מרעננת ומעוררת

הספירולינה הראתה שוב ושוב עלייה בערנות ובמצב הרוח, שיפור בשינה ועייפות מופחתת לאחר  ביצועים אינטנסיביים. היא מייצרת ההתאוששות מהירה, ובכך מגדילה מאוד את הביצועים של המשתתפים בספורט.

תומכת במערכת החיסונית

במהלך ספורט אינטנסיבי ורדיקלי, פעמים רבות נוצרים מצבי טראומה לגוף החושפים פתח לדלקות מסוגים שונים, הודות להרכב נוגדי החמצון וחומצת השומן החיונית באצת הספירולינה, הגוף יוכל להילחם טוב יותר בדלקות ואף להימנע מהן.


השלמת ערכים תזונתיים

ספורטאים לעתים נדרשים לדיאטה דלת שומן, ועל מנת להשלים את כל הערכים התזונתיים אשר מתקבלים משומנים מן החי, הספירולינה בהחלט יכולה לעזור. בכף אחת של ספירולינה יש:  4 גרם חלבון, 11% תיאמין, 15% ריבופלבין, 21% נחושת ו -11% של ברזל. בנוסף לאלו היא מכילה חומרים מזינים נוספים כגון\: אנטי-אוקסידנטים, מגנזיום, אשלגן, אבץ, מנגן ועוד. ספירולינה מכילה כמעט את כל החומרים המזינים הדרושים עבור ביצועים גדולים בספורט. משתתפי ספורט צריכים להיות בעלי מערכת לב וכלי דם בריאה, ספירולינה תומכת בכל ע"י הורדת הכולסטרול ורמות הטריגליצרידים בגוף – שניהם נקשרים לסיכון מוגבר למחלות לב.

 


מאמרים נוספים