ספירולינה מינון מומלץ

ספירולינה מינון מומלץ - SimpliiGood - ספירולינה

מהו המינון היומי המומלץ לצריכת ספירולינה טרייה?

הצריכה היומית המומלצת של ספירולינה משתנה בהתאם לגיל, לצרכים ולמטרות הבריאותיות. ההנחייה הכללית הינה לצרוך בין 1-5 גרם ליום של ספירולינה יבשה או 10-20 גרם ליום של ספירולינה קפואה. כדאי לדעת כי קיים הבדל בין צריכה הספירולינה בצורתה היבשה (אבקה,כדורים או פתיתים), הקפואה לבין צריכתה בצורתה הטרייה.

מהו המינון היומי המומלץ לצריכת ספירולינה קפואה?

המלצה לצריכת ספירולינה מינון מומלץ עבור אדם בוגר היא כוסית ספירולינה קפואה ליום ולילד חצי כוסית. במקרה של מחסור תזונתי חמור או מחלה ניתן לצרוך יותר ספירולינה. חשוב לזכור כי ספירולינה אינה תרופה אלא מזון על שיכול לסייע בשיפור הבריאות הכללית. לכן חשוב להיוועץ עם רופאים או עם מומחי תזונה על מנת לקבל את המינון היומי המומלץ לצריכת ספירולינה קפואה בהתאם לגיל ולמטרות הבריאותיות שלכם. 

 

כמה ספירולינה מומלץ לצרוך על מנת להצליח לייצר שיפור בהרגשה הכללית?

צריכת ספירולינה מינון מומלץ לצורך שיפור בהרגשה הכללית תלויה בגורמים שונים כדוגמת גיל, מין, תזונה ומצב בריאותי כללי. המינון היומי המומלץ הוא 20 גרם לאדם בוגר. ניתן לאכול עד 5 מנות שזה 100 גרם ביום בגלל כמות הברזל שיש באצה. בכל 20 גרם ספירולינה יש כחמישית מכמות הברזל המומלצת לצריכה ביום. ניתן לצרוך את הספירולינה בכל שעות היום אך המלצתנו היא לצרוך אותה בשעות הבוקר או באמצע היום בכדי ליהנות מעירנות ומחיוניות מוגברות בהמשכו.

האם ישנו מינון מומלץ לצריכת ספירולינה לאדם בוגר?


כן. המינון היומי המומלץ הוא 20 גרם לאדם בוגר. ניתן לאכול עד 5 מנות שזה 100 גרם ביום בגלל כמות הברזל שיש באצה.  בכל 20 גרם יש כחמישית מכמות הברזל המומלצת לצריכה ביום. ניתן לצרוך את הספירולינה בכל שעות היום. אנו ממליצים לצרוך אותה כשמרגישים עייפות על מנת שתוכלו ליהנות מעירנות ומחיוניות מוגברות לאורך כל היום. 

 האם ישנו מינון מומלץ לצריכת ספירולינה לספורטאים?


המינון המומלץ לצריכת ספירולינה תלוי בגורמים שונים כדוגמת גיל, מין, רמת פעילות גופנית ומטרות בריאותיות. מומלץ להתחיל עם מינון נמוך (0.5 גרם ליום) ולהעלות בהדרגה לפי הצורך. ספורטאים יכולים לצרוך גם 30-40 גרם, רצוי מיד לאחר האימון.

במחקרים קליניים נבדקו מינונים שונים של ספירולינה והתגלו הממצאים הבאים -

  • צריכת 1 גרם ליום הובילה לשיפור בביצועים אירוביים, להפחתת עייפות שרירים וכאבי שרירים לאחר אימון. 
  • צריכת 3 - 2 גרם ספירולינה ליום הובילה לשיפור בכוח שרירים, בסיבולת ולהפחתת סממני דלקת לאחר אימון ממושך.
  • צריכת 5 - 4  גרם ליום הובילה לשיפור בבריאות מערכת החיסון, הפחתת סיכון לזיהומים ולהאצת תהליך התאוששות מפציעות.




 


מאמרים נוספים