אם אתם רצים מרתון וודאי שמעתם על יתרונות הספירולינה

אם אתם רצים מרתון וודאי שמעתם על יתרונות הספירולינה - SimpliiGood - ספירולינה

למרות ההמלצות הגבוהות לשמור על פעילות גופנית שוטפת, העיסוק בספורט מאומץ מצריך התייחסות מיוחדת. ספורט מאומץ כמו ריצת מרתון דורש מאמצים ניכרים וריכוז של כל מערכות הגוף לפעילות ממושכת תחת לחץ.במהלך פעילות ספורט מאומצת עשויות להיפגע ולהיחלש מערכות שונות בגוף מעבר לנזק השרירי המאומץ הנגרם , איבוד ברזל וחלבונים דרך העור (הזעה וכד'), איבוד נוזלים וחשיפה מוגברת לשמש המזיקה.


מערכות נוספות שעשויות להיפגע הן מערכת החיסון שנחלשת בעקבות השקעת אנרגיה רבה מאוד של הגוף. מערכת העיקול שחווה לחץ גדול לספק לגוף בזמן הפעילות את הרכיבים הדרושים לו בזמינות גבוהה כדי לאפשר את צריכת האנרגיה הנחוצה בזמן ועוד.


בנוסף קיים חשש גבוה להיפצע כתוצאה ממתיחות שרירים, דלקות, נפילות וחבלות שגם צורכות מהגוף התייחסות מוגברת שמחייבת את הספורטאים להתכונן ולהיערך לסכנות האורבות להם בעת קיום הפעילות הספורטיבית- לפני, במהלך הפעילות ולאחריה.


רבים מהספורטאים ובמיוחד הספורטאים האתלטיים והפעילים בצורה מאומצת כמו מרתוניסטים וטריאטלתיים החלו לצרוך באופן שוטף בתפריט היומי שלהם ספירולינה טרייה. 


כיצד מסייעת הספירולינה הטרייה לרצים?

הספירולינה הטרייה היא מיקרו אצה כחולה ירוקה הגדלה בבריכות מים. באמצעות גידול מבוקר וקפדני בטמפרטורות קבועות ורמות מינרלים במים האצה המכילה מספר גבוה מאוד של ערכים תזונתיים, הוסיפה לערכים אלו אחוזים ניכרים וכיום היא מהווה את המזון בעל הצפיפות הגבוהה ביותר של רכיבים תזונתיים איכותיים שזמינים לעיקול ונספגים במהירות בגוף.


ויטמינים

הספירולינה הטרייה לא כוללת חומרים משמרים או מלאכותיים וכוללת שפע של ויטמינים מ A,B1.B2,B3,B6,C,E,K החשובים לתפקוד תקין של מערכות הגוף, הויטמינים מספקים לגוף נוגדי חמצון עוצמתיים שלוקחים חלק בהגנה מפני הרדיקליים החופשיים שספורטאים חשופים להם, ועקב נשימה מוגברת מכניסים לגופם כמויות גהובות של חמצן. לוויטמינים יכולת לסייע במניעת דלקות העשרה של מערכת הדם והזרמת החמצן בגוף, ניקוי רעלים וחיזוק של המערכת החיסונית.


מינרלים

בנוסף בספירולינה הטרייה שפע של מינרליים חיוניים שבראשם ברזל הקיים בספירולינה בכמות גבוהה וזמינה לעיקול וקריטית לפעילות ספורטיבית מאומצת שגורמת לאיבוד של ברזל דרך הזיעה. מחסור בברזל עשוי לגרום לנזק בזרימת הדם. ולגרום לתשישות ועייפות של השרירים. לצד הברזל בספירולינה הטרייה גם אשלגן ומגנזיום – שחשובים לגוף באימוני ספורט. גם למינרל כרומיום שקיים בספירולינה הטרייה חשיבות בסיוע למתן את הרצון בדברי מתיקה שספורטאים רבים חשים בו לאחר אימון כדי להשלים ולאזן את חוסר הסוכר בדם.


חלבונים

לכל אלה מתווספים חלבונים שלמים הכוללים את כל 8 חומצות האמינו החיוניות לגוף וחשובות בחיזוק של מערכות החיסון והעצבים, תורמות לבנייה מחודשת של רקמות השריר, לבניית עצמות ולשיפור הסיבולת, מסייעות לתפקוד תקין של המוח. בנוסף לוקחות חלק  במניעת מחלות, שומרות על רמה מאוזנת של כולסטרול ועוזרות להתחדשות העור וזירוז החלמה של פצעים. 


בין חומצות האמינו החיוניות הנמצאות בספירולינה הטרייה, קיימת קבוצה של שלוש חומצות אמינו מסועפות שרשרת BCAA (Branched Chain Amino Acids) – ל-לאוסין, ל-איזולאוסין, ל-ואלין, שנמצאות בריכוז גבוה בשרירי השלד. החומצות הללו נספגות באופן מיידי בשרירים דרך מחזור הדם, ללא כל צורך של עיבוד קודם בכבד. המשמעות היא התאוששות שרירים מהירה והאטת הבלאי בשרירי השלד. מכילה אחוז גבוה מאוד של –שלושת החומצות הללו ) 10% ל-12%)

לעומת מקורות אחרים לחלבונים כמו ביצים /בשר החלבונים שמגיעים לגוף מהספירולינה הטרייה לא  מכילים כולסטרול או שומן, הם קיימים באחוז גבוה בהרבה (כמעט 70%) וזמינים לספיגה מהירה ויעילה במערכת העיכול. 


איך הספירולינה הטרייה תורמת לגוף?

מאמץ גופני מוגבר מביא לעייפות הן של השרירים והן של הגוף כולו – מערכות הגוף כולן מרוכזות במאמץ הגופני ומרכזות את האנרגיה בפעילות. במידה והגוף לא מקבל בזמן את הדלק הדרוש לו הוא יעשה שימוש במאגרים רזרביים מה שעשוי לגרום לחוסרים ולהאטה של הפעילויות החיוניות של הגוף. ככל שהגוף חווה חוסר ועייפות הוא מועד יותר למחלות ולפציעות ונעשה חלש יותר בתפקוד הכללי.


בנוסף לערכים התזונתיים הגבוהים שמרוכזים בצפיפות גבוהה בספירולינה הטרייה, הייחודיות של הספירולינה היא ביכולת הספיגה המהירה והיעילה שלהם בגוף- מה שהופך את המזון למעולה לספורטאים הנדרשים לספק לגוף לפני במהלך האימון ולאחריו את המזון בצורה זמינה ויעילה.


צריכה שוטפת של ספירולינה טרייה בבוקר בשייק עם פירות וירקות או דייסת דגנים ובמהלך האימון או מיד לאחריו תאפשר לגוף להשלים את החוסרים במהירות ולשמור על המערכות תקינות ובריאות מה שיאפשר לגוף לקיים את הפעילות המאומצת לאורך זמן.

זון הטרי הנצרך באופן שוטף.


הזמינו כבר עכשיו ספירולינה טריה: 


מאמרים נוספים