הנקה וספירולינה - זיווג משמיים

הנקה וספירולינה - זיווג משמיים - SimpliiGood - ספירולינה

אחת מהאוכלוסיות המשמעותיות והחשובות, שלתפריט המזון היומי שלהן השפעה קריטית הן לבריאותן והן לבריאותן של ילדיהן, היא אוכלוסיית הנשים המניקות. הסיבה המרכזית לכך היא לא רק איכות החלב הדרוש להתפתחותו התקינה והבריאה של התינוק, אלא לא פחות חשובה השמירה על מאגרי הרכיבים של האם המניקה, מפני שבתהליך ההנקה הגוף דואג קודם כל לצרכיו של התינוק. 


לכן, במידה ורכיבי המזון שהאם עצמה צורכת בזמן ההנקה לא מספקים - הגוף יצרוך אותם עבור החלב ממאגרי הגוף, מה שעשוי ליצור חוסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על האם גם ברמה המיידית (עייפות, רעב, חולשה וכד') וגם לטווח הארוך. לדוגמה, במקרה שחסר לאישה סידן, הגוף ישלים אותו ממאגר הסידן בעצמות ועלול לגרום לירידה בצפיפות העצם, חוסר בברזל עשוי לגרום לאנמיה ועוד.


לכן, התפריט היומי של כל אישה מניקה משמעותי מאוד הן להתפתחות התינוק שניזון ממנה, והן לשמירה על בריאותה שלה. אם התפריט יהיה חסר בערכים התזונתיים או בערכים הקלוריים הנדרשים - איכות החלב תהיה פחותה וקטנה.


מה שטוב לאסטרונאוטים של נאס"א טוב גם לנשים מניקות!

בשנת 1974 הוכרזה הספירולינה כ"אחד ממזונות העתיד הטובים ביותר" על ידי ועדת המזון של האו"ם ומאז גם נאס"א (סוכנות החלל האמריקאית) משלבת את הספירולינה במזון של האסטרונאוטים שהיא שולחת לחלל.

מחקרים רבים, שנעשו בחמישים השנים האחרונות, הראו את התועלות הרבות שיש למיקרו האצה הכחולה - ירוקה על גוף האדם כאשר היא נצרכת באופן יום - יומי בקרב אוכלוסיות מוחלשות וכן בקרב ספורטאים. אם היא כל כך טובה עבורם - הרי שהיא מהווה פתרון מעולה גם לנשים מניקות!


במה תורמת הספירולינה לנשים המניקות ולתינוקות?

בספירולינה מצויות שמונה חומצות אמינו חשובות, כמו למשל חומצת גמא-לינולאית (GLA) ששייכת לקבוצה של חומצות השומן אומגה 6. מכיוון שהחומצה הזו לא מיוצרת על ידי גוף האדם, יש לספק אותה לגוף באמצעות מוצרי מזון שמכילים אותה, כמו שמנים על בסיס צמחי.


גם לחומצה הזו וגם לחומצה אומגה 3 ,הקיימות בספירולינה, יש השפעה חשובה על התפתחותן של  מערכות הגוף של התינוק. למשל, הן משפיעות על תפקודו של המוח, מעודדות צמיחת שיער, תורמות לשמירה על עור בריא ומסייעות למניעה וטיפול בבעיות עור כמו פסוריאזיס. החומצות הללו מסייעות גם לטיפול בבעיות במערכת העצמות ובמערכת חילוף החומרים.

מלבד שתי החומצות, בספירולינה מצויים רכיבים חיוניים נוספים שמעשירים את חלב האם, כדוגמת וויטמינים חשובים, ביניהם וויטמין A (בטא קרוטן) והוויטמינים 1B, 2B, 12B, C, E ו-K.


בנוסף לוויטמינים מכילה הספירולינה גם מינרלים חיוניים מאוד כמו ברזל, סידן, אבץ, מגנזיום, סלניום, נחושת, כרומיום, מנגן, אשלגן, נתרן וזרחן.


הן לוויטמינים והן למינרלים תפקיד משמעותי בגוף של כל אדם, ובוודאי בגוף העדין של התינוק. לדוגמה, הזכרנו בהתחלה את הסידן החשוב מאוד לבניית עצמות התינוק הגדלות. המגנזיום מסייע, בין היתר, בוויסות של לחץ הדם. הברזל, שנחשב לאחד מהמינרלים החשובים לגוף ובמיוחד לנשים מניקות משום שהוא תומך בייצור של ההמוגלובין שנקשר לתאי הדם האדומים וכך מאיץ את זרימת החמצן, ומעניק חיוניות לגוף. 


בספירולינה מצויה כמות גדולה של ברזל. בהשוואה לכבד עוף - יש בה פי שלוש, ולכן, בצריכה יומיומית של ספירולינה, יספוג גוף האישה את הברזל האיכותי בכמות הדרושה. מחקרים מראים כי לספירולינה יכולת לסייע בטיפול בחוסר ברזל בילדים, בנשים ובמבוגרים. טיפול בחוסר ברזל הוא אחד האתגרים הגדולים שעמם מתמודדת הרפואה כיום ברחבי העולם והיכולת של הספירולינה לסייע בטיפול בחוסר ברזל עצומה.


בין הוויטמינים שהזכרנו נמצאים גם ויטמין C ונוגדי חמצון נוספים כמו כלורופיל. נוגדי החמצון הללו נלחמים ברדיקלים החופשיים, שיכולים לפגוע בגוף ולהאיץ את ההתפתחות של מחלות כמו סרטן. לכלורופיל תכונות אנטי-דלקתיות ובנוסף הוא משתתף בניקוי הדם והכבד, ויש לו תפקיד בחיזוק מערכת החיסון בכך שהוא מעודד את היווצרותן של כדוריות הדם האדומות, שתורמות לשיפור רמת האנרגיה והחיוניות לאם המניקה.


צריכת 20 גרם של ספירולינה טרייה בתפריט היומי של נשים מניקות, תספק לנשים המניקות ולתינוקות שלהן חלבון איכותי שלם (מכיל את כל חומצות האמינו הנחוצות וגם איכות הספיגה שלו בגוף מהירה ואיכותית), וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון חיוניים.  


לנשים מניקות צמחוניות / טבעוניות ספירולינה תהיה חיונית אף יותר ולנשים בעלות תזונה מאוזנת ובריאה היא תוכל רק להועיל. מכיוון שההנקה מעייפת והרכיבים המצויים בספירולינה מעוררים ומזרימים את הדם באופן טבעי, הספירולינה מאפשרת לאם לשמור על הערנות בלי לצרוך חומרים פחות טובים כמו קפה וסוכרים.


בהכנת שייק פירות בבוקר או בהוספת 20 גרם ספירולינה טרייה לגבינה / משקה בבוקר, כל אם מניקה תוכל להבטיח את כל האספקה של הרכיבים הדרושים לשמירה על בריאותה ואיכות החלב עבור התינוק שלה – וכן בלי להוסיף עוד קלוריות!

לנשים מניקות רבות ההנקה מסייעת לירידה במשקל והן לא מעוניינות להוסיף קלוריות מיותרות – בטח ירגיע אותן לדעת כי ב-20 גרם ספירולינה יש רק 16 קלוריות, מה שמוסיף ליתרונות של האצה המיוחדת.


ספירולינה מחיר:  היות וב-20 גרם ספירולינה יש כמות גדולה מאוד של רכיבים שבמקרים אחרים היו נצרכים באמצעות תוספי מזון יקרים - היכולת לצרוך את הספירולינה הטרייה בטבליות מחולקות ל-20 גרם מאפשרות לחסוך לא מעט כסף, מה שהופך את התשלום על הספירולינה לחסכוני.


 - 100% טבעית – ללא כל תוספים

 - הספירולינה שלנו 100% ישראלית - גדלה, נקצרת ונארזת בישראל

 - כשרה למהדרין בהשגחת בד"צ ירושלים העדה החרדית


חשוב לשים לב:

כמו בכל מוצר מזון חשוב לרכוש את הספירולינה ממשווק מוכר ואמין ולוודא שהיצרנים בעלי כל התעודות והאישורים הדרושים כדי להבטיח שהמוצר שתרכשו יענה על כל היתרונות הגדולים של הספירולינה ללא כל חשש.

בנוסף, חשוב להדגיש כי הספירולינה, על כל יתרונותיה העצומים, לא מחליפה את הצורך לשמור על אורח חיים בריא ועל ארוחות מאוזנות ובריאות.


הזמינו כבר עכשיו ספירולינה טריה: 


מאמרים נוספים