ספירולינה עשוייה להיות בעלת תפקיד משמעותי בטיפול נגיף הקורונה

ספירולינה עשוייה להיות בעלת תפקיד משמעותי בטיפול נגיף הקורונה - SimpliiGood - ספירולינה

במאמר משכנע בנושא התקדמות במחלות לב וכלי דם, שפורסם על ידי אלסביאר,() Elsevier מארק מקארטי  ( ( Mark McCartyמקרן לונגביטי (Catalytic Longevity Foundation,)  , סן דייגו, קליפורניה, ארה"ב, וג'יימס דיניקולנטוניו (James DiNicolantonio) , PharmD, מדען מחקר לב וכלי דם במכון לב אמריקה של סנט לוקס במרכז אמריקה, קנזס סיטי, מו, ארה"ב, מציע כי מזונות  מסוימים עשויים לעזור להקל על אנשים הנגועים בנגיפי RNA encapsulated  כמו שפעת ווירוס הקורונה.


בארצות הברית שפעת מדביקה מדי שנה כ- 30 מיליון איש וגורמת לכ- 30,000 מקרי מוות. אמנם ישנן תרופות שאושרו לטיפול בשפעת, אך בדרך כלל הן יקרות, הן בעלות תופעות לוואי ואינן יעילות במיוחד. בנוסף, חיסונים נגד שפעת עשויים להיות יעילים רק בסביבות 50 אחוז מהמחוסנים. לפיכך, יש צורך בחלופות בטוחות ויעילות יותר בקרב אלו הנגועים בשפעת.


במהלך החודשים האחרונים פרץ בסין רומן קורנו-וירוס RNA, שמכונה כיום COVID-19, והתפשט ליותר משני תריסר מדינות והדביק יותר מ- 76,000 אנשים שגרמו ליותר מ -2,000 מקרי מוות. וירוס קורונה זה, קטלני בהרבה משפעת הטיפוסית, עם שיעור תמותה נוכחי של כ -2.92 אחוזים. במילים אחרות, סביב 1 מכל 33 אנשים שנדבקים בנגיף, לעומת שפעת ששיעור התמותה ממנה עומד על רק 0.05 עד 0.1 אחוזים. 


המשמעות היא שכ- 1 מכל 1,000 עד 2,000 אנשים שנדבקו בשפעת השנתית ימותו. במילים אחרות, COVID-19 הוא קטלני פי 30 עד 60 מהשפעת השנתית האופיינית.


גם השפעת וגם נגיף הקורונה, גורמים לסערה דלקתית בריאות שמביאה למצוקה נשימתית חריפה, אי ספיקת איברים ומוות. 


תכשירים תזונתיים מסוימים עשויים לסייע בהפחתת הדלקת בריאות מנגיפי RNA ואחרים עשויים גם לעזור בהגברת תגובת האינטרפרון מסוג 1 לנגיפים אלו, שזו הדרך העיקרית של הגוף לעזור ביצירת נוגדנים אנטי-נגיאליים להילחם בזיהומים נגיפיים.


הכותבים מפנים תשומת לב למספר מחקרים קליניים אקראיים בבני אדם שמצאו כי תוספי תזונה כגון n-acetylcysteine (NAC)  המשמשים לטיפול בהרעלת אצטמינופן ומשמשים גם כמדללי ליחה להקלה בברונכיטיס.  יש עדויות לקיצור משך השפעת בערך יומיים עד ארבעה והפחתת חומרת הזיהום. החוקרים מציינים כי גם מספר מזונות כמו ספירולינה, בטא-גלוקן, גלוקוזאמין ו- NAC נמצאו כמפחיתים את חומרת הזיהום או מקצצים את שיעור המוות במחצית בקרב בעלי חיים הנגועים בשפעת. 

יתר על כן, מחקר קליני אחד בבני אדם שבדק ספירולינה ציין ירידות משמעותיות בעומס הנגיף בקרב אלה שנדבקו ב- HIV.


"לכן ברור שלמוצרי תזונה מסוימים יש השפעות אנטי-ויראליות במחקרים בבני אדם ובעלי חיים," העיר ד"ר דיניקולנטוניו. "בהתחשב בכך שאין טיפול ב- COVID-19 והטיפולים בשפעת מוגבלים, אנו מקדמים בברכה מחקרים נוספים לבחינת חומרים תזונתיים אלו כאסטרטגיה לעזור להקל על אלו הנגועים בנגיפי RNA מכמוסים."


העורך הראשי של מחלות לב וכלי דם בהתקדמות קרל "צ'יפ" לוי (Carl “Chip” Lavie) MD, ב- באושנר בית הספר לרפואה, של אוניברסיטת קווינסלנד, ניו אורלינס, לוס אנג'לס, ארה"ב, הוסיף, "בהתחשב באינטרסים האחרונים המכוונים לזיהומים ויראליים חמורים, במיוחד וירוס קורונה ושפעת, חומר זה אמור לעניין מומחים במחלות לב וכלי דם, אך גם למגוון רחב של קלינאים. 


לינק לכתבה המקורית

חלקים רלוונטיים מן המחקר :

Antioxidants can also protect by quelling excessive lung inflammation

Importantly, the anti-inflammatory impact of such antioxidant nutraceuticals might also be expected to quell the excessive inflammatory reaction within lung parenchyma evoked by viral infections whose lethality is mediated by an acute respiratory distress syndrome.23,24 These nutraceuticals could decrease such as response both by suppressing viral spread, and by dampening pro-inflammatory signaling in endothelial cells that promotes influx of inflammatory cells.


נוגדי חמצון יכולים גם להגן על ידי ביטול דלקת ריאות מוגזמת

חשוב לציין כי ההשפעה האנטי-דלקתית של חומרים תזונתיים נוגדי חמצון מסוג זה עשויה גם להיות מונעת את התגובה הדלקתית המוגזמת בתוך parenchyma ריאה שמעוררים זיהומים ויראליים שהקטלניות שלהם מתווכת על ידי תסמונת מצוקה נשימתית חריפה. על ידי דיכוי התפשטות נגיפית, ועל ידי הרדת האיתות הפרו-דלקתי בתאי האנדותל המקדם זרם של תאים דלקתיים.


oward a practical nutraceutical strategy for coping with RNA virus infections

In light of the foregoing, administration of spirulina (or a spirulina extract enriched in PCB), a phase 2 inducer (such as ferulic acid, lipoic acid, or sulforaphane), N-acetylcysteine, selenium, and high-dose glucosamine, in adequate doses, might be expected to help prevent and control RNA virus infections by amplifying the signaling functions of TLR7 and MAVS in evoking type 1 interferon production.

With respect to practical efforts to prevent and control RNA virus infections, nutraceutical preparations intended to provide protection in this respect might reasonably also include brewer's yeast beta-glucan — which can amplify dendritic cell activation via dectin-1 and CR3 receptors; this agent has clinically documented immunostimulant effects, and has been shown to protect mice challenged with influenza virus.33,34 (Polysaccharide cell wall preparations from certain mushrooms and sea weeds have comparable activity). Insurance of good zinc status, particularly in the very young and the elderly, would likewise seem to be prudent, as zinc supports the effective function and proliferation of various immune cells.23,35 This effect might be pertinent to the significant 27% reduction in total mortality observed in elderly subjects who received high-dose zinc in the AREDS1 multicenter trial.36 And it should be acknowledged that certain herbal preparations have shown potential for controlling or mitigating the symptoms of infections with influenza and other RNA viruses, for reasons that remain obscure37; extracts of elderberry, in particular, have received considerable clinical evaluation, and have been found to be symptomatically beneficial in influenza and the common cold.38 Given that elderberry is a very rich source of anthocyanins, there is reason to suspect that its impact on viruses might be mediated, at least in part, by ferulic acid, a prominent metabolite that appears in plasma following anthocyanin ingestion.39 Careful research evaluation of the most promising of these preparations may reveal specific phytochemicals which can influence the pathogenicity of viruses by addressing novel targets.

Table 1 offers some preliminary suggestions for the dosage levels of the agents discussed above that might be expected to be worthwhile for controlling RNA viruses.


לקראת אסטרטגיה תזונה מעשית להתמודדות עם זיהומים בנגיף RNA

לאור האמור לעיל, מתן של ספירולינה (או תמצית ספירולינה המועשרת ב- PCB), מניע גורם לשלב 2 (כגון חומצה פרולית, חומצה ליפואית או סולפורפאן), N-acetylcysteine, סלניום, וגלוקוזאמין במינון גבוה, במידה מספקת ניתן לצפות כי המינונים יסייעו במניעה ובקרה של זיהומים בנגיף RNA על ידי הגברת פונקציות האיתות של TLR7 ו- MAVS בהעלאת ייצור אינטרפרון מסוג 1.

ביחס למאמצים מעשיים למניעה ובקרה של זיהומים בנגיף RNA, תכשירים תזונתיים שנועדו לספק הגנה מהבחינה הזו עשויים לכלול באופן סביר גם שמרים מבשלה של בירה-גלוקן - שיכולים להגביר את הפעלת התאים הדנדריטים באמצעות קולטני דקטין 1 ו- CR3; סוכן זה תיעד קליניות השפעות חיסוניות, והוכח כמגן על עכברים שנקלעו לנגיף שפעת. 33,34 (לתכשירי קיר תאי פוליסכרידי מפטריות ועשבי ים יש פעילות דומה).

ביטוח למצב אבץ טוב, במיוחד בקרב צעירים מאוד וקשישים, נראה כמו כן זהיר, מכיוון שאבץ תומך בתפקוד האפקטיבי ובהפצה של תאי חיסון שונים .23,35 השפעה זו עשויה להיות רלוונטית להפחתה משמעותית של 27% תמותה מוחלטת שנצפתה בקרב נבדקים קשישים שקיבלו אבץ במינון גבוה בניסוי הרב-מרכזי AREDS1.36 ויש להכיר בכך שתכשירים צמחיים מסוימים הראו פוטנציאל לשליטה או למתן תסמינים של זיהומים בשפעת ונגיפי RNA אחרים, מסיבות שנותרו מעורפל 37; בפרט, תמציות של סמבוק קיבלו הערכה קלינית רבה ונמצאו מועילות סימפטומטית בשפעת ובהצטננות .38 בהתחשב בכך שהסבית היא מקור עשיר מאוד של אנתוציאנינים, יש סיבה לחשוד כי השפעתה על נגיפים. עשוי להיות מתווך, לפחות בחלקו, על ידי חומצה פרולית, מטבוליט בולט המופיע בפלסמה לאחר בליעת אנתוציאנין .39 הערכה מחקרית מדוקדקת של ההבטחות ביותר מבין תכשירים אלו עשויה לחשוף פיטוכימיקלים ספציפיים שיכולים להשפיע על פתוגניות של נגיפים על ידי התייחסות ליעדים חדשים. .

טבלה 1 מציגה כמה הצעות מקדימות לרמות המינון של הסוכנים שנדונו לעיל שעשויים להיות צפויים להיות כדאיים לבקרת נגיפי RNA.


מאמרים נוספים