חברת אלג'מור מאמצת את הקשישים וניצולי השואה בישראל ומציעה להם אספקת ספירולינה טרייה קפואה

חברת אלג'מור מאמצת את הקשישים וניצולי השואה בישראל ומציעה להם אספקת ספירולינה טרייה קפואה - SimpliiGood - ספירולינה

 

מחקרים מצביעים על הידרדרות מדאיגה במצבם התזונתי של מבוגרים רבים בעולם וכמובן גם אצלנו בישראל כשבראשם קבוצת סיכון של ניצולי שואה שבשל הקשיים שעברו בעבר חשופים לסיכון במידה רבה אף יותר. 

החדשות הטובות שלנו הן שיש מה לעשות ואנחנו נרתמים לפעילות!

תזונה בריאה חשובה מאוד בכל גיל. איזון בין אבות המזון יסייע לתפקוד טוב יותר של מערכות הגוף והנפש ועל איכות חיים טובה יותר.

ולמרות שאנו חיים בתקופה שנחשבת לעידן השפע, עדיין יש רבים שסובלים מסיכון תזונתי – או במילים אחרות מעודף או מחוסרים משמעותיים וחיוניים של אבות מזון. אנשים הסובלים מסיכון תזונתי יכול לגרום להשפעות קשות על רקמות העור, מבנה הגוף, בעיות ספיגה, עייפות, סכרת ותופעות קשות יותר של תת תזונה מהיחלשות העצמות והשיניים ועד תת תזונה שעשוי להביא גם למוות. בראש הרשימה של האוכלוסיות הסובלות מהחוסרים הללו מצויה אוכלוסיית הקשישים.

ממחקרים שונים ברחבי העולם עולה נתון גבוה של קשישים הסובלים מתת תזונה ומסיכון תזונתי. כשהאחוז הגבוה יותר מתייחס לקשישים המתגוררים במוסדות , בתי אבות , בתי חולים ופחות בקרב קשישים עצמאיים.


תת תזונה בקרב קשישים

השפעותיו של סיכון תזונתי קשורות בירידה בתפקוד הכללי – תפקודי השרירים נפגעים, מסת העצמות יורדת, מערכת החיסון מופרעת והמערכת הקוגניטיבית נפגעת. עלייה בסבירות לאנמיה תגרום להאטה במשך זמן ההחלמה מפצעים ומניתוחים ובמקביל עלייה בשיעור האשפוזים שגבוה בקשישים הסובלים מתת תזונה פי שניים מאשר קשישים בעלי איזון תזונתי.


למה קשישים פחות מאוזנים תזונתית?

כשאדם מתבגר עם הגיל יורד התיאבון כתוצאה מירידה בחושי הריח והטעם שמקטינים משמעותית את ההנאה מהמזון. מערכת העיקול נעשית איטית יותר ותחושת המלאות נמשכת זמן ממושך יותר גם גורם לאדם מבוגר לאכול פחות.  כשהאיזון בין צריכת המזון לבין הוצאת האנרגיה נשמר המצב התזונתי יישאר תקין אך במידה והוצאת האנרגייה לא תפחת ביחד עם ההפחתה בצריכת המזון האיזון יפגע ורבים ידרדרו למצבי סיכון תזונתיים ולתת תזונה.

בנוסף לסיבות הפיזיולוגיות ישנן תופעות נוספות המשפיעות במידה רבה על צריכת המזון של אנשים מבוגרים- עוני ובדידות לצד קשיים בהכנת ארוחות וקניות מזון משפיעים במידה רבה גם הם על כמות וסוג המזון של אנשים מבוגרים ומשפיעים במידה רבה מאוד על ממדי הסיכון התזונתי בקרב קבוצות הגיל הללו.

לכל אלו מתווספים הנתונים הבריאותיים והנפשיים שמשפיעים במידה רבה מאוד גם הם על היכולת לאכול ולעכל מזון בצורה טובה ותקינה. 

אז מה אפשר לעשות כדי להפחית את הסיכון התזונתי בקרב בני הגיל השלישי?

חברת אלג'ימור המייצרת ספירולינה קפואה לקחה על עצמה להילחם בתופעות תת תזונה ולאחרונה החלה לקיים פעילות במועדוניות יום של קשישים בנושא  ואף לתרום ספירולינה קפואה בהיקף של טון ספירולינה קפואה כל חודש כדי שבני הגיל השלישי יוכלו ליהנות מהתועלות התזונתיים העצומים שלה.

הספירולינה ידועה במערב בזכות ההרכב התזונתי המופלא שלה –בראשם 70 אחוזי חלבון מלא עשיר שמכיל את כל חומצות האימנו החיוניות ומאפשר קליטה מהירה בגוף. לצד פחממות איכותיות המסייעות בבניה של רקמות חיבור, שלל ויטמינים ומינרליים נוגדי חמצון ופיגמנטים  שמסייעים בחיזורה של מערכת החיסון ומגינים מפני דלקות.
כדי להגיע לכמות אבות המזון החיוניים לגוף באופן שוטף, הצריכה היומית של הספירולינה מספיקה גם בכמות קטנה של כפית ליום והשפעותיה מהירות. בנוסף לטיפול בכל האלמנטים הבריאותיים לספירולינה יתרונות גם לטיפול בעייפות כרונית, בעיות קשב וריכוז, ועוד.

ספירולינה לגיל השלישי


ארגון עמך מאמץ את הספירולינה הקפואה שלנו

אוכלוסיית סיכון גבוה בקרב בני הגיל השלישי הם ניצולי שואה שגם אם מצבם הכלכלי תקין החוסרים שמהם סבלו בעבר בתקופת המלחמה יצרו קשיים ייחודיים וגורמי סיכון תזונתיים המחייבים התייחסות מיוחדת .

עמותת עמך -המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה ובדור השני באמצעות רשת של מועדונים חברתיים-שיקומיים פועלת בשניים עשר מרכזים ברחבי הארץ.

הסניף הראשון שבו התקיימה פעילות הוא סניף רחובות שהזמין את ברוך דאך מבעלי החברה להעביר הרצאה וללמד את החברים כיצד לעשות שימוש בספירולינה הטרייה הקפואה בעצמם בימים הבאים.

להרצאה הגיעו מעל מאה משתתפים כולם ניצולי שואה שהתעניינו מאוד והתרגשו מהבשורה על המוצר הפלאי. כשטעמו את המשקה עם פירות וספירולינה הם הופתעו ושמחו לגלות כי הוא היה טעים ומאוד התרגשו לדעת כי יוכלו ליהנות מאספקה קבועה של הספירולינה בהמשך.


מאמרים נוספים