אנמיה יכולה להגרם ממספר סיבות אשר בד"כ קשורות לתכולה נמוכה של המוגלובין או חוסר בכדוריות דם אדומות אשר נושאות את ההמוגלובין, התוצאה הישירה של אנמיה היא מחסור באספקת חמצן לאיברים ולרקמות השונות בגוף.

הברזל מהווה נשא לחמצן בכדוריות האדומות ומחסור בברזל בין אם בשל תזונה לקויה או יכולת ספיגה נמוכה הוא גורם עיקרי המשפיע ישירות על אנמיה, מחסור בויטמין B12 או בחומצה פולית גורמים גם כן לירידה ביצירת תאי דם אדומים ומכאן לאנמיה.

 התסמינים העיקריים אשר מופיעים אצל אנשים אנמיים קשורים לעייפות, חולשה כללית, חיוורון, סחרחורת, כאבי ראש ,עצבנות, קושי בריכוז, חוסר תיאבון, קוצר נשימה ובחילה. מעבר לכך יכולות להיות למצב מתמשך של אנמיה השפעות חריפות יותר כמו נשירת שיער, דיכאון קליני, שבץ והפרעות בקצב הלב.

אם אתם חלק מהאוכלוסיות הבאות סביר שתהיו רגישים יותר להמצאות אנמיה - נשים, צמחונים וטבעונים, מבוגרים, ילדים והריוניות.

איך הספירולינה יכולה לסייע לי?

האצה מהווה מקור מעולה לקומפלקס הויטמינים ממשפחת B, כולל B12 הנעדר מרוב המזונות הצמחיים ומקור ברזל גבוה בזמינות עדיפה לתוספים הסינטטיים, מה שהופך אותה מזון מושלם לטבעונים, צמחונים וסובלים מאנמיה.

הספירולינה מכילה נוגדי חמצון רבים וייחודיים רק לאצה הזו אשר מפחיתים נזקים חמצוניים ומסייעים בשמירה על איזון הגוף.

בנוסף, האצה מהווה מקור חלבון עשיר ומלא מן הצומח, כולל את כל חומצות האמינו החיוניות בזמינות ביולוגית וכמות גבוהה פי 3 מאשר במקורות הבשר השונים. בנוסף. פרט לכל אלה האצה מכילה שלל ויטמינים (A,E,C,D,K) ומינרלים (סידן, מגנזיום, אבץ, אשלגן ועוד), חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ו-GLA  מקבוצת אומגה 6 ושלל נוגדי חמצון ואנזימים ייחודיים המחזקים את המערכת החיסונית ומגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים.

אז כמה ברזל אני מקבל מספירולינה קדרון?

מנת הגשה של ספירולינה קדרון (20גר' - טרי)  6.7 מ"ג ברזל.

אז אם אתה גבר בגיל 19 ומעלה מנת הגשה אחת תספק 84% מתצרוכת הברזל היומית שלך,

אם את אישה בטווח גילאים 19-50 מנת הגשה אחת תספק 37% מתצרוכת הברזל היומית שלך, בגיל 50+ מנת הגשה אחת תספק 87% מתצרוכת הברזל היומית שלך.

כמה B12 אני מקבל מספירולינה קדרון?

מנת הגשה של ספירולינה קדרון מכילה 10.7 מק"ג B12 .

מכאן, המנה מספקת 450% מהתצרוכת היומית המומלצת לגברים ונשים מגיל 14 ומעלה.

ספירולינה נבדקה מחקרית ונמצאה כיעילה בטיפול באנמיה -

מחקר שנעשה בארה"ב בשנת 2011 ופורסם במגזין היוקרתי Nature בחן את השפעת הספירולינה על טיפול באנמיה וחיזוק מערכת החיסון ומצא שצריכת ספירולינה במשך 12 שבועות הובילה לשיפור ולעלייה במדדי בדיקות הדם בהקשר של אנמיה וחיזוק מע' החיסון הן בנשים וגברים (אצל נשים נרשמה עלייה גדולה יותר במדדים).

https://www.nature.com/articles/cmi201076