25 שעות ביממה – השעה הסודית שלך

25 שעות ביממה – השעה הסודית שלך

החיים המודרניים מביאים איתם לחצים בשלל חזיתות. בואו נודה בזה, שנת 2020 גם לא בדיוק עזרה בזה. בין אם מתמודדים עם מתחים נפשיים, אבטלה, עומס עבודה, טיפול בילדים, בבית ואולי גם בעצמנו – כל הללו דורשים אנרגיה. זוהי מילת המפתח. אנרגיה חיובית עוזרת לשמור על אופטימיות וחיוניות, להגיע לתפוקות מקסימליות בעבודה ובחיי היומיום. אנרגיה היא חיונית גם על מנת שהגוף יוכל להתמודד עם איומים בריאותיים חיצוניים.

אז כיצד נשמור על אנרגיה גבוהה לאורך היום, נמקסם את הפוקוס והכשרונות שלנו וכך "נרוויח עוד לפחות שעה ביום"?

 

מערכת העיכול

מנהג שהיה רווח מאוד, לפני כניסת העומס של החיים המודרניים, הוא מנוחת אחר הצהריים, ה"שלאף שטונדה" או בספרדית, אם תרצו, ה"סיאסטה". מנהג זה היה נהוג עוד בימי הרומאים ועד היום הוא קיים בטייוואן ובסין, בבנגלדש ובנגל. אפילו בישראל, הפרעה למנוחת הצהרים היא עבירה שעונשה קנס 250 שקלים ליחיד או 500 שקלים לתאגיד.

יש לזה סיבה. הגוף זקוק למנוחה לאחר ארוחת הצהריים שהיא פעמים רבות הארוחה הכי כבדה ביום. לאחר האוכל רמות הגלוקוז בדם משתנות, מה שגורם להפניית משאבי האנרגיה לעבר מערכת העיכול, על חשבון מערכות אחרות. דבר זה גורם לירידה בריכוז ובתפקוד הכללי ולעיתים מתבטא בתפוקה נמוכה יותר בעבודה.

ישנם מאכלים שמקלים על התופעה. לדוגמה, הספירולינה הטרייה של חברת SimpliiGood  היא SuperFood, כלומר היא מרוכזת ומזינה מאוד ועם זאת, קלה מאוד לעיכול. משום כך היא עוזרת מאוד לסייע בשמירה על רמות אנרגיה גבוהות.

בנוסף על כך, נפילות אנרגיה במהלך היום מגיעות פעמים רבות, באופן מפתיע, לאחר צריכת מאכלים מתוקים. אנו חשים עייפות ולכן מנשנשים משהו מתוק, אך לאחר העלייה הפתאומית בסוכר מגיעה ירידה, שמותירה אותנו מותשים עוד יותר וכמהים לעוד יותר סוכר. מדובר במעגל זדוני המזין את עצמו. דרך טובה להימנע מכניסה למעגל זה היא לתת לגוף בבוקר אוכל מזין. אנו ממליצים על שייק פירות עם ספירולינה או כריך עם טחינה מתובלת בהרבה שום ולימון וכמובן קפסולה של ספירולינה טרייה. הספירולינה הטרייה היא בעלת טעם נייטרלי ולכן משתלבת עם טעמים רבים, אפילו רצוי לשלב אותה עם טעמים דומיננטיים.

 

 

פעילות גופנית מתאימה

רבות כבר נכתב על פעילות גופנית ולכן לא נרחיב על כך במאמר זה, אך לא ניתן לדבר על רמות אנרגיה מבלי להזכיר פעילות גופנית. היא חשובה לצורך ייצור אנרגיה, שמירה על פעילות בריאה של השרירים ועוד. פעילות שריר היא חשובה לפעילות תקינה של הלב וכן של מערכת העיכול.

גם אם אין בלו"ז זמן לספורט, גם אם יש סגר ולא ניתן לצאת מהבית, מומלץ לכל הפחות להשקיע 5 דקות ביום בקצת מתיחות ואולי אימון קצרצר מול היוטיוב.

הספירולינה הטרייה של חברת סימפלי גוד מסייעת בהתאוששות מהירה לאחר אימון גופני, לכן ספורטאים רבים אוכלים אותה באופן קבוע מדי בוקר.

 

מיינד-סט בריא

נפש בריאה בגוף בריא. היינו הך הם, משפיעים זה על זה כל הזמן. מחקרים אף מצאו כי אנשים שהחזיקו עפרון בין השיניים דיווחו על תחושה טובה יותר. כדי להחזיק את העפרון הם מתחו את הפה, בדומה לחיוך, והדבר השפיע עליהם מנטאלית. לכן, גם ביומיום אך גם בזמנים מורכבים ואפילו דווקא בהם, שווה לעשות מאמץ ולהשקיע בבריאות הגופנית שלנו שבתורה תגרום לנו להרגשה טובה יותר. במקום לחכות ש"יבוא לנו", או שיהיה לנו מזל, בואו ניצור את המזל של עצמנו.